Шведският автомобилен производител Volvo Cars обяви, че ограниченията при доставките на чипове постепенно отшумяват, след като отчете по-голяма от очакваното печалба на фона на силното търсене на своите модели, съобщава Ройтерс.
Глобалният недостиг на полупроводници принуди базирания в Гьотеборг концерн и неговите международни конкуренти да намалят производството въпреки силното търсене.
Volvo заяви, че производството е намаляло в края на първото тримесечие поради временния недостиг на конкретен полупроводник и предупреди, че се очаква проблемът с доставките да продължи и през второто тримесечие.
Оперативната печалба на автопроизводителя за първото тримесечие се свива до 6 млрд. шведски крони (607,4 млн. долара) от 8,4 млрд. крони година по-рано. Медианната прогноза на анализатори, анкетирани от Refinitiv, е за 4,13 млрд. крони.
Volvo, част от китайската група Geely Holding, запази прогнозата си за 2022 г. за незначителен ръст на доставките на годишна база.
По-рано този месец концернът заяви, че продажбите на автомобили са спаднали с 20% на годишна база през първото тримесечие до 148 295 броя.
volvo
Приходите на компанията се увеличават с 8% до 74,3 млрд. крони спрямо 68,6 млрд. крони преди година. Маржът на оперативната печалба се понижава до 8,1% спрямо 12,3 на сто.
Продажбите на дребно се свиват с 20% до 148,3 хил. превозни средства спрямо 185,7 хил. автомобила. Делът на електрическите модели от общите продажби достига 34%, от които 8% са напълно електрическите коли.
„Стратегическата посока остава ясна и на фокус - най-бързо трансформиращата се марка в индустрията, напълно електрически бранд с пряка ангажираност към потребителите и по-ниски въглеродни емисии“, изтъкват от компанията в съобщение, съпътстващо финансовия отчет. „За да осъществим амбициите си, ние ще увеличи темпа на продуктово развитие, ще укрепим нашата верига на доставки и ще ускорим цифровите и софтуерните ни възможности. Успоредно с това ще повишим ефективността при разходите, за да компенсираме поскъпването на суровините“, добавят от концерна.
Volvo обръща внимание и на войната в Украйна, която допълнително ускори инфлацията.
„Новите огнища на коронавирус в Китай доведоха до нови опасения относно възстановяването на глобалната икономика и причиняват допълнителни сътресения при доставките“, изтъква автопроизводителят.
Комбинираният ефект от понижените обеми, високите цени и продуктовия микс доведоха до стабилна оперативна печалба. За основните операции на Volvo тази печалба достига 5,9 млрд. крони, с марж от 7,9%, добавят от компанията.