IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Силното търсене помогна на Volvo да надмине прогнозите за печалбата

Делът на електрическите модели от общите продажби достига 34%, от които 8% са напълно електрическите коли

10:21 | 28.04.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Шведският автомобилен производител Volvo Cars обяви, че ограниченията при доставките на чипове постепенно отшумяват, след като отчете по-голяма от очакваното печалба на фона на силното търсене на своите модели, съобщава Ройтерс.

Глобалният недостиг на полупроводници принуди базирания в Гьотеборг концерн и неговите международни конкуренти да намалят производството въпреки силното търсене. 

Volvo заяви, че производството е намаляло в края на първото тримесечие поради временния недостиг на конкретен полупроводник и предупреди, че се очаква проблемът с доставките да продължи и през второто тримесечие.

Оперативната печалба на автопроизводителя за първото тримесечие се свива до 6 млрд. шведски крони (607,4 млн. долара) от 8,4 млрд. крони година по-рано. Медианната прогноза на анализатори, анкетирани от Refinitiv, е за 4,13 млрд. крони.

Volvo, част от китайската група Geely Holding, запази прогнозата си за 2022 г. за незначителен ръст на доставките на годишна база.

По-рано този месец концернът заяви, че продажбите на автомобили са спаднали с 20% на годишна база през първото тримесечие до 148 295 броя.

volvo volvo

Приходите на компанията се увеличават с 8% до 74,3 млрд. крони спрямо 68,6 млрд. крони преди година. Маржът на оперативната печалба се понижава до 8,1% спрямо 12,3 на сто.

Продажбите на дребно се свиват с 20% до 148,3 хил. превозни средства спрямо 185,7 хил. автомобила. Делът на електрическите модели от общите продажби достига 34%, от които 8% са напълно електрическите коли.

„Стратегическата посока остава ясна и на фокус - най-бързо трансформиращата се марка в индустрията, напълно електрически бранд с пряка ангажираност към потребителите и по-ниски въглеродни емисии“, изтъкват от компанията в съобщение, съпътстващо финансовия отчет. „За да осъществим амбициите си, ние ще увеличи темпа на продуктово развитие, ще укрепим нашата верига на доставки и ще ускорим цифровите и софтуерните ни възможности. Успоредно с това ще повишим ефективността при разходите, за да компенсираме поскъпването на суровините“, добавят от концерна.

Volvo обръща внимание и на войната в Украйна, която допълнително ускори инфлацията.

„Новите огнища на коронавирус в Китай доведоха до нови опасения относно възстановяването на глобалната икономика и причиняват допълнителни сътресения при доставките“, изтъква автопроизводителят.

Комбинираният ефект от понижените обеми, високите цени и продуктовия микс доведоха до стабилна оперативна печалба. За основните операции на Volvo тази печалба достига 5,9 млрд. крони, с марж от 7,9%, добавят от компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:56 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още