Акциите на General Motors Co. (GM) поскъпнаха в сряда, след като печалбата на американския автомобилен надмина прогнозите на анализаторите за първото тримесечие, а компанията потвърди насоките си за годината, сигнализирайки, че изтощителният недостиг на полупроводници започва да отшумява.
GM отчете печалба от 2,09 долара на акция, с изключение на някои позиции, в сравнение с медианната оценка на анализаторите от 1,68 долара за акция, съобщава Bloomberg.
Компанията заяви, че облекченията при доставките на чипове подкрепят продажбите, докато ограниченият инвентар води до покачване на цените на кросоувърите и пикапите.
Книжата на GM поскъпват с 2,1% до 38,83 долара час преди старта на редовната сесия на борсата в Ню Йорк.
Финансовите резултати се оказаха по-устойчиви от прогнозите на анализаторите, изтъква Филип Хушоа от Jefferies International Ltd.
„Все още е налице нестабилност при чиповете“, признава от своя страна главният изпълнителен директор на GM Мари Бара, отбелязвайки подобрението при наличността на полупроводниците в сравнение с края на 2021 г. „Ще се радваме на по-силно предлагане на чипове през втората половина на годината. Все още вярваме, че тази година ще можем да произведем до 25-30% повече превозни средства, отколкото през миналата година“, добавя тя.
GM потвърди прогнозата си от февруари за коригирана печалба от 13 до 15 млрд. долара за 2022 г.
На ниво печалба на акция прогнозата на компанията леко се повишава – до 6,5-7,5 долара на акция от 6,25-7,25 долара на акция преди това.
През миналата година коригираната печалба достигна 14,3 млрд. долара и 7,07 долара на акция.
„Със силното търсене на нашите превозни средства, включително на нашите преработени леки пикапи Chevrolet и GMC, нашата дисциплина при разходите и напредъка на нашия план за растеж, ние потвърждаваме финансовите си насоки за календарната година“, изтъква Бара в писмо до акционерите.
Факторът „електромобили“
Резултатите отразяват мащабната трансформация, която GM предприе, фокусирайки се върху електрическите превозни средства с батерии. Компанията очаква до края на следващата година да разполага с шест нови електромобила извън своята платформа с батерии Ultium. От решаващо значение за това ще бъдат т.нар. „достъпни електромобили“, като предстоящия изцяло електрически малък SUV Chevy Blazer SS и кросоувъра Chevy Equinox EV, които ще се предлагат на цена от около 30 хил. долара около средата на 2023 г., изтъква Бара.
Планът включва и рестартиране на продажбите на Chevy Bolt EV, които бяха замразени през миналата година поради проблеми с батериите.
GM планира да пусне повече от 50 хил. броя Bolt през тази година в глобален план, включително 40 хил. превозни средства само в САЩ. До 2025 г. компанията иска да произвежда 2 млн. електрически коли годишно. Подобни целеви обеми обяви и конкурентът Ford в сряда, заявявайки, че иска да свали Tesla от лидерското място при продажбите на електромобили.
В писмото си до акционерите Бара посочва, че GM ще произвежда по 400 хил. електрически коли през 2022 г. и 2023 г.
Базираният в Детройт производител на автомобили, който загуби короната на най-продаван автоконцерн на американския пазар в края на 2021 г., отбеляза спад на глобалния си пазарен дял до 9,1% през последното тримесечие.
GM отчете 2,94 млрд. долара нетна печалба за тримесечието, което представлява спад от 2,7% на годишна база. Печалбата преди лихви и данъци се свива с 8,5% до 4,04 млрд. долара.
Печалбата на GM в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, възлиза на 234 млн. долара през тримесечието, което е по-малко от 308-те милиона долара преди година.
Бара заяви, че новите блокади за ограничаване разпространението на коронавируса в азиатската страна са попречили на китайските потребители да купуват автомобили, но изрази оптимизъм за бързо възстановяване.