Японската Toyota Motor Corp., най-големият автомобилен производител по пазарен дял в света, успя да надмине своята цел за продажбите за фискалната 2021 г., която приключи в края на март – положителен сигнал преди представянето на финансовия отчет на компанията през май, съобщава Bloomberg.
Въпреки това анализаторите остават скептични относно представянето на концерна през 2022 г. на фона на редицата предизвикателства за автомобилната индустрия, свързани най-вече с новите коронавирусни огнища в Китай и продължаващия недостиг на полупроводници.
Toyota e продала 903 031 автомобила през март, с което общият обем на продажбите на компанията за фискалната година достигат 9,51 млн. броя. Така концернът записва втората по сила година при продажбите досега. Данните надхвърлят целта на Toyota от 9,4 млн. продажби.
За разглеждания период концернът е успял да произведе 8,57 млн. превозни средства, което е в съответствие с целта от 8,5 млн. броя.
През последната година Toyota са сблъска с растящо търсене на автомобили. Силните продажби в Азия и Северна Америка на модели като RAV 4 SUV помогнаха на компанията да завърши календарната 2021 г. като най-продаваният автомобилен производител в света.
По-голямото предизвикателство за Toyota е поддържането на стабилно производство на фона на продължаващите проблеми във веригите на доставка, които разтърсват големите автопроизводители през последната година. В допълнение към продължаващия недостиг на автомобилни полупроводници през последните месеци Toyota трябваше да се справи и с последиците от спирането на заводите в Китай и с прекъсвания на доставките, причинени от силно земетресение и кибератака в Япония.
Докато анализаторите очакват отчета на Toyota на 11 май, търсенето на автомобилите на концерна остава стабилно, като резултатите през март биват ограничени единствено поради липсата на запаси, посочва J.D. Power.
Очаква се по-евтината йена също да подкрепи печалбата на автопроизводителя за фискалната 2021 г.
Jefferies Financial Group Inc. понижи рейтинга на Toyota, позовавайки се на „твърде високите“ очаквания по отношение на печалбите на автомобилната индустрия за фискалната година. Въпреки че Toyota като цяло „запазва основната си сила и привлекателност“, влошаването на разходите покрай инфлацията, дължаща се на кризата в Украйна, и потенциалното забавяне на глобалния икономически растеж вероятно ще причинят "значителни щети" на автомобилния сектор като цяло, пише анализаторът на Jefferies Такаки Наканиши в бележка до клиенти.
Местният конкурент Nissan Motor Co. обяви в сряда, че е произвел 3,39 млн. превозни средства през фискалната година, което представлява спад от 10,7% на годишна база. Nissan е продала 3,82 млн. автомобила през годината, което е спад от 9%.
В същото време Honda Motor Co. е произвел 4,14 млн. превозни средства за периода - спад от 8,6% спрямо предходната година.