Германският автоконцерн Mercedes-Benz AG отчете по-голяма от очакваното печалба за първото тримесечие, тъй като по-високите цени на нейните автомобили компенсираха щетите, причинени от нарушените вериги на доставка заради руската инвазия в Украйна, съобщава Bloomberg.
Коригираната печалба на групата преди лихви и данъци расте до 5,3 млрд. евро, надминавайки средната оценка на анализатори от 4,77 млрд. евро.
Въпреки че Mercedes достави по-малко превозни средства в периода, приходите от продажбата на автомобили се увеличават с 8%.
Недостигът на полупроводници и на други компоненти продължава да помрачава производството, което принуждава компанията да увеличи цените на своите продукти, включително на флагмана S-Class и SUV-а G-Class.
Въпреки това продажбите остават притиснати заради войната в Украйна и ограничителните мерки в Китай поради новите коронавирусни огнища.
„В тази предизвикателна среда устойчивостта и цените са от решаващо значение“, заяви главният финансов директор на Mercedes Харалд Вилхелм.
Ръководството на концерна увеличава усилията си да се конкурира с Tesla Inc. на пазара на електромобили. Mercedes планира да пусне през тази година нови електрически модели във всичките сегменти, което отразява амбицията му да продава само електрически автомобили до 2030 г.
Автопроизводителят заяви, че сега очаква годишната възвръщаемост на продажбите от автомобилното му звено да достигне горния край прогнозния диапазон от 11,5% до 13%, подкрепен от силните доставки на превозни средства от най-висок клас. Рентабилността при продажбите на подразделението расте до 16,4% през трите месеца до март, отчитайки най-високото ниво в историята на компанията.
мерцедес
Продажбите на автомобили се свиват с 10% до 4987 хил. превозни средства спрямо 538,9 хил. броя за същото тримесечие на 2021 г. главно поради недостига на чипове, войната в Украйна и блокадите в Китай, изтъкват от компанията.
Продажбите на изцяло електрически и хибридни коли на Mercedes нарастват в същото време с 19 на сто до 74 хил. броя.
Проблеми заради войната
Подобно на други големи автомобилни производители, операциите на Mercedes пострадаха от руската инвазия в Украйна, като концернът предупреди, че войната продължава да представлява риск за бизнеса му. Mercedes спря дейността си в Русия, което му коства 709 млн. евро за периода януари-март.
Русия представлява 2% от общите продажби на компанията, според оценка на Bloomberg Intelligence. Преди войната Mercedes управляваше фабрика близо до Москва, която отвори врати през 2019 г. с подкрепата на руския президент Владимир Путин. През март концернът предупреди, че активи на стойност около 2 милиарда евро ще бъдат подложени на риск, ако Москва реши да експроприира собствеността на чуждестранните компании в страната, които се изтеглят.