Южнокорейският автоконцерн Hyundai Motor Co. се очаква да отчете 4-процнетно увеличение на печалбата за първото тримесечие благодарение на отслабения вон, който повишава стойността на износа на компанията и компенсира щетите от продължаващия недостиг на чипове, нарастващите разходи за суровини и спада на продажбите в Русия, съобщава Ройтерс.
Анализаторите очакват нетната печалба на Hyundai да бъде 1,37 трлн. вона (1,11 млрд. долара), според анкета на Refinitiv SmartEstimate, спрямо печалбата от 1,32 трлн. вона година по-рано.
Според пазарните експерти продължаващият дефицит на полупроводници остава основен проблем за компанията, която се нарежда сред 10-те най-големи автомобилни производителя в света по пазарен дял.
Производството на Hyundai може да бъде допълнително притиснато от недостига на други компоненти, произвеждани в Китай, където много фабрики преустановиха работа от края на март поради ограничителните мерки, свързани с коронавируса.
„Слабият вон беше ключов стимул за Hyundai“, коментира Ким Джин-у, анализатор в Korea Investment Securities. „Скоростта на обезценяването на вона е достатъчно драстична, за да компенсира всички проблеми, включително недостига на чипове, скока в цените на суровините и лошите продажби в Русия след нахлуването на Москва в Украйна“, добавя той.
През първото тримесечие стойността на вона изоставаше с близо 7% спрямо щатския долар в сравнение с година по-рано, отчитайки почти 2-годишно дъно.
Продажбите на автомобили, произведени в завода на Hyundai в Русия и предназначени както за вътрешно потребление, така и за износ, спаднаха с близо една трета през първото тримесечие.
Hyundai, която заедно с Kia може да се похвали с втория по големина дял на руския автомобилен пазар след френската Renault, преустанови дейността си във фабриката си в Санкт Петербург на 1 март, позовавайки се на проблеми с доставките на компоненти. Остава неясно кога съоръжението ще възобнови работа.
Очаква се южнокорейският автопроизводител да представи своите резултати за тримесечието на 25 април.