Докато автомобилната индустрия се насочва към развитие на автономни функции, включително възможности за самостоятелно паркиране, автопроизводители като Volkswagen Group и доставчици от нивото на Continental влагат усилия в разработването на решения, при които електромобилите автоматично се зареждат, след като бъдат паркирани, пише Automotive News Europe.
Continental Engineering Services (CES) работи върху напълно автоматичен робот за зареждане съвместно с австрийския стартъп Volterio, който е отговорен за концепцията.
Предназначени за използване в домашни условия, роботите могат да бъдат разположени впоследствие и на обществени места, като стартът на производството на системата е планиран за 2024 г. в Германия.
Технологията се състои от два компонента: конектор, монтиран в долната част на автомобила, и автономно мобилно устройство на пода.
След като автомобилът бъде паркиран, двата компонента се свързват автоматично чрез интелигентна система, която може да се контролира чрез ултрашироколентова, базирана на радиовълни, комуникационна технология за предаване на данни на къси разстояния.
Благодарение на тази система не е нужно колата да се паркира с изключителна точност — роботът за зареждане може да коригира отклонение в рамките на 30 см.
Алекс Рупрехт, директор на бизнеса за задвижване и електрификацията в звеното на германския Continental, заяви, че CES е извършила анализ на различни технологии за презареждане.
Избраното решение за домовете тежи едва 2 кг в сравнение с индустриалните системи с тегло от 25 кг.
„Има и други компании, които търсят подобни решения с различни подходи. Виждали сме и приложения за роботи, които се свързват странично“, посочва Рупрехт, добавяйки: „Проучихме всички тези идеи и методи и от наша гледна точка решението на Volterio изглежда е най-практичното“.
Той отказа да посочи конкретни автомобилни производители, но допълни, че CES е получила уверение от поне една компания за употреба на технологията. Според него след като решението достигне определен пазарен дял, CES ще може да започне преговори с енергийни компании и такива за оборудване на зарядни станции.
Едно от основните технически предизвикателства е било проектирането на конекторите както на превозното средство, така и на наземните устройства по начин, който да е защитен от всякакъв вид замърсяване.
В тази връзка са разработени капаци и за двата свързващи модула, които се прибират в последния възможен момент, преди да се съединят.
„Нашата цел е да разработим друго решение, което можем да използваме и на обществени обекти, както и друга версия след това, която може да се използва за търговски превозни средства, където след това можем да прехвърляме по-голямо количество енергия“, добавя Рупрехт.