Глобалните продажби на нови електрически превозни средства нарастват двойно до 4,6 милиона броя през 2021 г., с което електромобилите успяват за първи път да изпреварят по обем хибридните автомобили, стимулирани от силното търсене в Китай и Европа, съобщава Nikkei Asia Review, изчислявайки данни, предоставени от консултантската фирма MarkLines.
Продажбите на нови електромобили през 2021 г. в глобален план са се увеличили 2,2 пъти спрямо нивата от 2020 г., докато тези на хибридни превозни средства нарастват с 35% до около 3,1 млн. броя за същото време.
Регистрациите на изцяло електрически коли почти се утрояват спрямо статистиката за 2019 г., като през този период продажбите на хибриди отчитат 30-процентен ръст.
Скокът в търсенето на електромобили се дължи до голяма степен на силните продажби в Китай, най-големия пазар за такъв тип превозни средства в света. Според Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), продажбите на нови електрически превозни средства през 2021 г. са се увеличили 2,6 пъти спрямо година по-рано до 2,91 милиона броя. Държавните субсидии и пазарната реализация на евтини модели успяха да накараха повече потребители да купуват електромобили.
Китайският концерн Wuling пусна в продажба своя евтин модел Hong Guang Mini EV през 2020 г., който се предлагаше на цена от около 4000 долара. През 2021 г. са били продадени около 420 хил. бройки от автомобила. Общите продажби на автомобили в страната достигнаха 26,27 милиона превозни средства, като делът на електромобилите за първи път достигна 10%.
Продажбите на електромобили набират скорост и в западните страни. В Германия са продадени около 340 хил. електрически коли през 2021 г., което е с 1,8 пъти повече от данните за 2020 г. Това също е четири пъти повече от броя на продадените в страната хибридни автомобили през 2021 г.
На американския пазар търсенето на електромобили достига около 490 хил. броя през миналата година, или с 1,8 пъти повече спрямо 2020 г.
Продажбите на електромобили в Япония достигат около 20 хил. броя през 2021 г., което подчертава относително бавното разширяване на този пазарен сегмент.
Страните по света бързат да ускорят своя преход към електрическа мобилност поради засилващия се правителствен натиск за ограничаване на въглеродните мисии, които се смятат за един от основните причинители на климатичните промени.
В Норвегия електромобилите са освободени от данък добавена стойност, което стимулира разширяването на техния дял до около 50% от общите продажби на нови коли.
В Китай правителството задължава големите автопроизводители да продават електрически превозни средства и други видове екологични автомобили, за да се ограничи замърсяването на въздуха в страна, която страда от години от този проблем.
В същото време Европейският съюз (ЕС) ще забрани продажбата на нови конвенционални автомобили от 2035 г. в стремеж да ускори прехода си към въглероден неутралитет до средата на века.
Toyota Motor Corp. планира да инвестира 4 трлн. йени в разработването на електромобили до 2030 г., докато неговият конкурент Nissan Motor Co. обяви, че ще вложи 2 трлн. йени за електрификация на портфолиото до 2026 г. Германската група Volkswagen заяви, че ще инвестира 52 млрд. евро в електромобили до същата година, като компанията се стреми да увеличи дела на тези превозни средства от общите си продажби до 25% от сегашните 5 на сто.
Базираната в САЩ консултантска фирма Alix Partners очаква международните автомобилни гиганти да инвестират 330 млрд. долара в разработването на електромобили до 2025 г.
преди 2 години А тук в България ? .. няма инфраструктура, няма държавна подкрепа, ... има енергиина коза ностра отговор Сигнализирай за неуместен коментар