Японският автоконцерн Nissan Motor Co. обяви планове за изграждане на фабрика за производство на прототипи на твърдотелни батерии, за които компанията посочва, че може да революционизират сегмента на електрически превозни средства. Твърдотелните батерии ще се зареждат три пъти по-бързо от стандартните литиево-йонни аналози и ще предлагат по-голям пробег, съобщава Nikkei Asia Review.
Nissan заяви, че работи съвместно с НАСА и други партньори за комерсиализацията на твърдотелните клетки от следващо поколение.
Според концерна революционната технология би могла да помогне на електромобилите да постигнат по-бързо ценови паритет с бензиновите превозни средства.
Nissan планира да създаде пилотна производствена линия през фискалната 2024 г. и да започне да продава електромобили, оборудвани с твърдотелни батерии през фискалната 2028 г.
„Ако успеем да спазим графика, който сме обявили, ще бъдем в много конкурентна позиция в световен мащаб“, изтъква Кунио Накагуро, вицепрезидент на звеното за изследвания и разработки в компанията.
Nissan не е единствената автомобилна компания, която се стреми да комерсиализира тази технология. Mercedes-Benz подкрепя разработчика на такъв вид батерии ProLogium, който планира листване през тази или следващата година. Германският концерн и неговият конкурент Stellantis обявиха през 2021 г., че ще инвестират в американския разработчик на батерии Factorial Energy, докато BMW залага на базираната в Колорадо Solid Power, която излезе на борсата чрез сливане със SPAC компания в края на миналата година.
За разлика от литиево-йонните батерии, които са се наложили в електромобилите, твърдотелните батерии не съдържат течен електролит. Тази иновация увеличава енергийната им плътност, като същевременно намалява риска от пожар.
В тази връзка Nissan демонстрира как произвежда прототипи на подобни батерии в изследователския си център в Йокосука, близо до Токио. Процесът включва потапяне на фолио в разтвор, подобен на мастило, за създаване на електроди, които след това се притискат и наслояват.


Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Василев успокои, че удължителният бюджет не представлява риск за пенсиите
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Европейците държат 3 пъти по-голям дял парите си в банки от американците
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Песков: Русия се стреми към дългосрочен мир
"България Еър" и Летище "Васил Левски" – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Бензема нае Лувъра за 12 000 евро за среща с приятелката си
Френският съд реши: ПСЖ ще плати на Мбапе $60 милиона
Полицията осуети имотна измама за стотици хиляди левове