Японският автоконцерн Nissan Motor Co. обяви планове за изграждане на фабрика за производство на прототипи на твърдотелни батерии, за които компанията посочва, че може да революционизират сегмента на електрически превозни средства. Твърдотелните батерии ще се зареждат три пъти по-бързо от стандартните литиево-йонни аналози и ще предлагат по-голям пробег, съобщава Nikkei Asia Review.
Nissan заяви, че работи съвместно с НАСА и други партньори за комерсиализацията на твърдотелните клетки от следващо поколение.
Според концерна революционната технология би могла да помогне на електромобилите да постигнат по-бързо ценови паритет с бензиновите превозни средства.
Nissan планира да създаде пилотна производствена линия през фискалната 2024 г. и да започне да продава електромобили, оборудвани с твърдотелни батерии през фискалната 2028 г.
„Ако успеем да спазим графика, който сме обявили, ще бъдем в много конкурентна позиция в световен мащаб“, изтъква Кунио Накагуро, вицепрезидент на звеното за изследвания и разработки в компанията.
Nissan не е единствената автомобилна компания, която се стреми да комерсиализира тази технология. Mercedes-Benz подкрепя разработчика на такъв вид батерии ProLogium, който планира листване през тази или следващата година. Германският концерн и неговият конкурент Stellantis обявиха през 2021 г., че ще инвестират в американския разработчик на батерии Factorial Energy, докато BMW залага на базираната в Колорадо Solid Power, която излезе на борсата чрез сливане със SPAC компания в края на миналата година.
За разлика от литиево-йонните батерии, които са се наложили в електромобилите, твърдотелните батерии не съдържат течен електролит. Тази иновация увеличава енергийната им плътност, като същевременно намалява риска от пожар.
В тази връзка Nissan демонстрира как произвежда прототипи на подобни батерии в изследователския си център в Йокосука, близо до Токио. Процесът включва потапяне на фолио в разтвор, подобен на мастило, за създаване на електроди, които след това се притискат и наслояват.