Японският производител на мотоциклети Yamaha Motor планира да внедри мотори, използващи биогорива, на пазарите в Азия „съвсем скоро“, като остава предпазливо по отношение на електрификацията в тази индустрия, съобщава Nikkei Asia Review.
Биогоривата се произвеждат от биоетанол и други подобни суровини и използването им при превозните средства се разглежда като стъпка по пътя към декарбонизацията.
„Въпреки че може да се наложи да модифицираме някои спецификации, настоящият двигател с вътрешно горене ще работи по същия начин, дори когато (резервоарът) е пълен с биогориво“, заяви президентът на Yamaha Йошихиро Хидака в интервю за Nikkei.
Компанията вече продава спортни мотоциклети, захранвани от смес от бензин и етанол, в Бразилия. Yamaha може да пусне на пазара подобни мотоциклети в страни като Индия и Индонезия „съвсем скоро". Концернът договаря подробностите за пазарния дебют на тези мотоциклети със съответните власти чрез своите местни представителства.
Азия представлява около 80% от годишните доставки на Yamaha. Като част от стратегията си за електрификация, компанията планира да представи повече от 10 модела електрически мотоциклети по целия свят до 2024 г. Въпреки това Хидака посочва, че Yamaha не бърза с пазарната реализация на електрическите мотоциклети в азиатския регион.
Според него, в някои страни снабдяването с електричество остава нестабилно. Това може да затрудни по-широкото налагане на електрическите мотоциклети. Поради тази причина Yamaha ще започне да въвежда там първо модели, които предлагат по-ниски нива на емисии, след което ще се премине към такива с нулеви емисии, изтъква Хидака.
Въпреки че остават редица предизвикателствата по отношение на инфраструктурата за производство и доставка на биоетанол, Хидака вижда причини за оптимизъм. „Чухме, че индийското правителство е ентусиазирано относно биогоривата, които могат да намалят емисиите на въглероден диоксид“, изтъква президентът на Yamaha.