Продажбите на нови леки коли в Китай се свиват през март с 10,9% до 1,61 млн. броя, съобщава Китайската асоциация на леките автомобили (PCA). Основна причина за спада според лобистката група е продължаващият недостиг на чипове и появата на нови огнища на коронавирус в страната.
На месечна база продажбите на най-големия автомобилен пазар в света нарастват спрямо данните за февруари, когато страната честваше китайската Нова година, пише Automobilwoche. През януари обемът на продажбите достигна 2,1 млн. броя.
Въпреки общия спад през март продажбите на електрически и хибридни превозни средства се увеличават. Регистрациите на автомобили с алтернативно задвижване нараства с близо 138% на годишна база до 445 000 броя. Американският автопроизводител Tesla успя да достави 65 754 електромобила в страната от общо 65 814 превозни средства, произведени в завода му в Шанхай.
китай
Данните на PCA се различават от тези на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM), където се включват всички нови превозни средства, продадени в страната. По последни изчисления на CAAM общите регистрации в Китай за март се свиват с 11% до 2,23 млн. броя спрямо 1,73 млн. превозни средства през същия месец на 2021 г. Производството през миналия месец достига 1,53 млн. броя, което е значително по-малко от отчетените през март миналата година 2,07 млн. превозни средства, според Trading Economics.
За първото тримесечие продажбите на автомобили в Китай нарастват с 0,5 на сто до 6,51 млн. броя, което представлява ръст от 0,2% спрямо същия период на 2021 г.
При търговските превозни средства продажбите през март възлизат на 370 хил. броя, докато за първото тримесечие техният обем достига 965 хил. броя, което е с 31,7% по-малко спрямо същия период на 2021 г.