Марките Tesla, MG, Bentley, Cupra и Honda отчитат значителен ръст на продажбите през февруари на европейския автомобилен пазар, който в същото време се свива с 6 на сто на годишна база, съобщава Automotive News Europe.
Сред 33 бранда, които отбелязват ръст при продажбите през втория месец на 2022 г., попадат още Maserati, Mini, Hyundai, Kia и Porsche, според данни на Dataforce.
Марката Volkswagen отчита 78 288 продадени автомобила през февруари, което е значително понижение спрямо регистрираните през същия месец на 2021 г. 93 387 броя. Общите продажби на германската група достигат 193 188 броя спрямо 217 725 броя година по-рано.
Една от причините за общото понижение на европейския пазар е продължаващият дефицит на полупроводници, които притиска производството в сектора.
Американският електромобилен концерн Tesla Inc. отчита 188-процентен ръст на продажбите през февруари, подкрепен от силното търсене на Model Y, който оглави подреждането на луксозните SUV-ове със среден размер през миналия месец.
Марки като MG, Bentley и Cupra отчитат увеличение съответно от 133%, 94 на сто и 81%.
Световният лидер Toyota отчита 56 069 продажби през февруари, което е повече спрямо регистрираните педи година 53 899 броя. Lexus има малък принос за това. Марката отчита 2773 продажби спрямо 2731 регистрации през февруари 2021 г.
Моделът на Toyota Yaris е лидер в рамките на групата с 10 794 продажби, въпреки че обемът е по-малък от отчетените преди година 15 490 броя.
Продажбите на групата Stellantis възлизат на 164 897 броя спрямо 203 892 броя за февруари 2021 г. Peugeot се представя най-силно от всички марки под шапката на концерна – 50 105 регистрации, следвана от Opel (33 144 броя), Fiat (31 786) и Citroen (31 134).
Южнокорейската група Hyundai успява да изпревари Renault с продажби от 74 739 броя спрямо 70 185 броя за френския концерн.