Разработчикът на твърдотелни батерии ProLogium Technology Co., подкрепен от Mercedes-Benz Group, разглежда възможността за първично публично предлагане (IPO) по-късно тази или през следващата година, заяви главният изпълнителен директор на тайванския концерн Винсент Ян, цитиран от Bloomberg.
Компанията обмисля листване в САЩ или в Европа и може също така да набере средства в отделен кръг на финансиране преди евентуално IPO, добавя Ян.
„Имаме много ясен план за това как да излезем на борсата. Имаме цел и знаем колко пари трябва да наберем“, допълва той, отказвайки да даде подробности.
ProLogium ще се присъедини към редица други производители на батерии, които се стремят да наберат средства чрез търговия с акции. Южнокорейската LG Energy Solution набра 10,7 млрд. долара през януари, а китайската CALB планира листване на акции за 1,5 млрд. долара на борсата в Хонконг. Звеното за производство на батерии на Great Wall Motor Co. SVolt Energy Technology също проявява интерес към листване.
Най-големият производител на клетки за електрически автомобили в света, Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), излезе на борсата през 2018 г., с което затвърди статута си. CATL също така разработва и твърдотелни батерии, за които се смята, че са по-безопасни и по-стабилни от течните литиево-йонни батерии.
Samsung SDI Co. също започна изграждането на твърдотелни батерии, а конкурентът LG ще представи своя търговски продукт по-късно това десетилетие - знак, че все повече производители от най-високо ниво активно се стремят към разработването на клетки от ново поколение, според Wood Mackenzie .
Алтернативната клетъчна технология също изглежда по-привлекателна, тъй като цената на суровините, използвани в литиево-йонните батерии, се покачва.
ProLogium, основана през 2006 г., е представена като първият разработчик, който направи пробив в дългогодишния стремеж да доведе батериите от следващо поколение до ниво на зрялост, за да са готови за масово производство. Според компанията първата ѝ производствена линия за твърдотелни батерии ще бъде завършена до края на годината.
Ян посочва, че кръгът на финансиране преди IPO-то може да помогне на компанията да набере повече от 326 млн. долара.
Mercedes-Benz Group AG и ProLogium представиха споразумение за технологично сътрудничество за разработване на електромобилни клетки по-рано тази година. Германският автомобилен гигант осъществи мащабна инвестиция в милиони евро и вече разполага с място в борда на директорите на разработчика. Конкурентната калифорнийска компания QuantumScape Corp. от своя страна си партнира с Volkswagen AG.
„ProLogium вероятно е успяла да преодолее техническите предизвикателства при внедряването на литиево-метални отрицателни електроди и затова вярвам, че е напът към масово производство“, коментира Джейн Сю, анализатор на електромобилния пазар в Researcher & Research.