Съвместното предприятие на Stellantis, Mercedes-Benz и TotalEnergies Automotive Cells Company (ACC) планира да построи завод за електромобилни батерии в Италия, съобщава Ройтерс. Това е поредната стъпка към увеличаване на производствения капацитет на компанията, за да отговори на засилващото се търсене на жизненоважните компоненти за електрически превозни средства.
ACC ще модифицира съществуващия завод на Stellantis в Термоли, Южна Италия, в съоръжение за производство на батерии, както е договорено в меморандум за разбирателство с италианските власти от 21 март .
Компанията не предоставя подробности относно размера на инвестицията, но заяви на 11 март, че целта е да се произвеждат батерии за повече от 2,5 милиона превозни средства годишно до 2030 г.
Планираното съоръжение ще бъде третата подобна фабрика за Stellantis в Европа след заводите във Франция и Германия, които ще изграждат отново чрез ACC.
Ден по-рано Tesla официално откри своя завод за сглобяване на електромобили, първият за американския концерн в Европа. Това тласка европейските конкуренти на най-успешния производител на електромобили в света да ускорят своя преход към електрическа мобилност и да засилят ангажимента си към изграждане на производствени мощности за батерии.
През февруари Рим обеща да предостави 369 млн. евро за завода в Термоли, като изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес заяви, че инвестицията за новия обект може да бъде подобна по размер на тази, която е предвидена за фабриките във Франция и Германия, където размерът на инвестицията се оценява на около 2 млрд. евро.
„Убедени сме, че Stellantis трябва да продължи да работи в Италия и гигантската фабрика в Термоли, която (Рим) ще подкрепи с 369 милиона евро, демонстрира тези наши намерения“, изтъкна министърът на индустрията в Италия Джанкарло Джорджети пред всекидневника Il Sole 24 Ore.
Италия изостава в производството на електромобили, тъй като правителството лобира пред Европейския съюз (ЕС) да отмени датата за забрана на продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене в опит да подкрепи местните компании за суперавтомобили Ferrari и Lamborghini, които остават силно зависимо от изкопаемите течни горива.
ACC обяви, че трите компании са се ангажирали да увеличат своя общ производствен капацитет за батерии до най-малко 120 гигаватчаса (ГВтч) до 2030 г. и да ускорят развитието и производството на следващо поколение батерии и модули.
Актуализираният план за капацитет ще включва инвестиция от над 7 млрд. евро, става ясно от съобщението на ACC.
Производственият капацитет на френската и германската фабрика ще бъде увеличен до 40 ГВтч от първоначално планираните 24 ГВтч.
Фабриката за батерии на Tesla в Берлин вероятно ще разполага с капацитет от 50 ГВтч.
В рамките на миналата седмица Mercedes откри център за научноизследователска и развойна дейност в Шанхай, който ще акцентира върху мобилността. Комплексът, който е второто подобно съоръжение на компанията в Китай, ще се фокусира върху технологични области като свързаност, автономно управление и Големи данни.