Германия подкрепя предложението на Европейския съюз (ЕС), според което от 2035 г. ще могат да се продават само нови автомобили и микробуси, които не отделят емисии парникови газове, докато блокът разглежда варианти за промяна на своята климатична политика на фона на настоящата енергийна криза, съобщава Bloomberg.
Министрите на околната среда в ЕС обсъдиха темата за автомобилите и други предложения за намаляване на емисиите на своята тримесечна среща в Брюксел.
Разговорите по проектозакона за забрана на двигателите с вътрешно горене показват, че някои страни искат да си поставят по-амбициозни цели, като Нидерландия и Белгия призоваха за нов таргет с хоризонт до 2030 г.
Дискусиите за така наречения пакет „Адаптиране към 55“, който има за цел да изпълни плана на ЕС за намаляване на парниковите газове с най-малко 55 процента до 2030 г., се разгорещиха през последните месеци поради нарастващите енергийни разходи, утежнени от руската инвазия в Украйна.
Държавите членки на ЕС се опитват да постигнат споразумение относно темите за автомобилите, включително намаляването на автомобилните емисии и добавянето на транспорта и отоплението към схемата за търговия с емисии.
Германският министър на околната среда Щефи Лемке заяви, че управляващата коалиция в Берлин подкрепя плана на Брюксел „във всичките му точки“.
Германският кабинет преди това избягваше да постави твърда цел за забрана за продажба на замърсяващи превозни средства, като вместо това заяви, че подкрепя целта на ЕС да продава само „въглеродно неутрални“ нови превозни средства в Европа до 2035 г., като същевременно се ангажира да подкрепя търсенето на автомобили, които могат да се движат чрез биогорива.
„В крайна сметка това означава, че двигателите с вътрешно горене ще бъдат премахнати от 2035 г.“, посочи Лемке пред журналисти в Брюксел преди разговори с колегите си от ЕС.
Проблемът е особено важен за Германия, където автомобилната индустрия доминира в икономиката и производителите години наред отказваха да възприемат по-ясна позиция относно електрическата мобилност. Страната не се присъедини към общия ангажимент в преговорите за климата на ООН, COP26, през 2021 г., за продажба само на климатично неутрални автомобили от 2035 г.
Франция, която е домакин на ротационното председателство на ЕС, се стреми да постигне споразумение относно пакета за автомобилите преди лятото.
Междувременно Швеция, Дания, Нидерландия и Германия подкрепиха идеята за система за търговия с емисии, която да покрива автомобилния транспорт и сградите, докато група държави, включително Полша и Словакия, предупредиха за големите разходи, които биха съпровождали подобни механизми.
„Амбициозните секторни стандарти са жизненоважни за намаляване на зависимостта от вноса на изкопаеми горива за транспорта и сградите, като постепенното премахване на новите превозни средства с двигатели с вътрешно горене от 2030 г. е ключов приоритет“, посочва Роб Йетен, холандски министър на климата и енергетиката. "Нямаме време за губене“, категоричен е той.
преди 2 години Ако продължавате да дразните Мечока, той ще ви свърши работата по "отстраняването" на всички коли. Заедно с недотам умните водачи. Поне това Мечокът го може. отговор Сигнализирай за неуместен коментар