Доставките на автомобилната марка Volkswagen се свиват с 8 на сто до 4,9 млн. превозни средства през 2021 г., като за момента компанията няма да предостави прогноза за настоящата година, съобщава Ройтерс.
Въпреки че най-популярната марка автомобили за Европа отчете ръст на оперативната печалба, продажбите и рентабилността за 2021 г., тя предостави значително по-малко информация от едноименната група, която обяви своите финансови показатели за миналата година ден по-рано.
И докато доставките на бранда Volkswagen се свиват, продажбите като цяло нарастват със 7 на сто въпреки недостига на компоненти, в това число и на полупроводници, който принуждава вече резервиралите автомобили клиенти да чакат доставка с месеци.
Марката се придържа към целта си за марж на оперативната печалба от 6% за годината, заяви Алексадър Зайц, финансов директор на бранда.
Като цяло групата, чиято централа се намира във Волфсбург, успя да продаде едва 8,6 млн. превозни средства в глобален мащаб през 2021 г., което е с 6,3% по-малко спрямо регистрациите през 2020 г.
Концернът се позова на недостига на полупроводници, който го е ощетил с близо 2 млн. превозни средства при продажбите.
Volkswagen очаква проблемите във веригите на доставка да продължат да оказват негативно влияние на индустрията поради продължаващата война в Украйна.
Въпреки спада при доставките Volkswagen отчита по-големи приходи спрямо 2020 г. благодарение на ефективната продуктова стратегия. Групата твърди, че този финансов „подвиг“ се дължи на пускането на електрически превозни средства, които се радват на нарастващо търсене.
В областта на електромобилите, въпреки че беше победен от Tesla на американския пазар, Volkswagen Group се представи добре в Европа, където държи 25% пазарен дял.