До 15% от европейското производство на автомобили може да бъде изложено на риск поради спирането на фабриките за производство на кабели в Украйна, предизвикано от руската инвазия в страната, предупреждава анализаторът Колин Ланган от Wells Fargo, цитиран от Bloomberg.
Според него затварянето на фабриките може да намали производството с до 700 000 превозни средства през първото и второто тримесечие на тази година. Тези загуби може потенциално да бъдат възстановени по-късно през годината.
Volkswagen Group и BMW вече свиха производството в Германия поради прекъсвания на доставките, докато Mercedes-Benz редуцира своята дейност в Германия и Унгария.
Според Ланган Украйна разполага със 17 съоръжения за производство на кабели.
Германският доставчик Leoni произвежда кабели в две фабрики в Западна Украйна, в които работят около 7000 души преди нахлуването на Русия. Базираната в Бавария компания понижи прогнозите си за своите продажби и печалбата в понеделник, предупреждавайки, че няма да може да компенсира загубеното производство тази година.
Въпреки че Leoni планира да удвои производството на някои места извън Украйна, тези корекции вероятни ще отнемат най-малко от два до три месеца.
Ако Volkswagen не получи необходимите кабели в рамките на три-четири седмици, автомобилният производител ще трябва да преразгледа перспективите си, изтъкна главният изпълнителен директор Херберт Дийс във вторник. Компанията е пренасочила полупроводници за десетки хиляди превозни средства към свои заводи за сглобяване в Китай и САЩ поради прекъсвания на европейските вериги на доставка.
Прекъсванията, свързани с производството на кабели и конфликтът между Русия и Украйна, допринесоха за влошаване на проблемите с доставките на компоненти в автомобилната индустрия, която продължава да страда от недостига на полупроводници и от новите огнища на коронавирус в някои части на Азия.
преди 2 години хахах Аз такава фантастика не бях чел тоя самолет няма кой да го купи първо и второ *** пробвахте да направите пътнически самолет и какво излезна ?? тотален провал така ,че тоя самолет само на съветските републики можете да го продавате.Пари за самолети нямате вече приключи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Кое е по-важно, гражданска или военна - в момента е отлично видно. Новият руски средномагистрален самолет бе предвиден за износ. За по-бърза сертификация в ЕС има много европ. части. За гражданската авиация не бери грижа. Има над 500 самолета под наем, които, ако не ги купи мада Раша за стотинки, чорбаджиите им ше фалират. Което пак им падат в ръцете. Троллловете да не се хабят, тепърва има да скърцат със зъби. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години така е СССР скоро ще остане без гражданска авиация ама кремълските упорки е важно да се слушат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Споко ве, важното е, че Боинг си продава където иска и лети където иска. Какво значат тука някакви си европейци! отговор Сигнализирай за неуместен коментар