Германският автомобилен производител BMW AG отчете двукратно увеличение на печалбата до 16 млрд. евро през 2021 г. тъй като по-високите цени на автомобилите и силното търсене на луксозни превозни средства подкрепиха приходите въпреки производствените ограничения и недостига на компоненти, съобщава Ройтерс.
Автомобилният концерн, който продаде общо 2,52 млн. превозни средства през 2021 г., отчете марж на оперативната печалба в размер на 10,3%, най-високото ниво от 2017 г. насам.
Все пак печалбата преди лихви и данъци (EBIT) на автомобилния му бизнес се понижава с 4,2% през четвъртото тримесечие заради глобалния недостиг на полупроводници, довел до спад в доставките от 14,2%.
Тримесечната нетна печалба на групата възлиза на 2,25 млрд. евро, което е с една трета повече спрямо предходната година, но остава под нивото от 2019 г. от 5,02 млрд. евро.
Важен успех за BMW през 2021г. е фактът, че компанията отново стана най-продаваният производител на луксозни коли в света, изпреварвайки конкуренти като Mercedes.
BMW се възползва по-специално от високото търсене в САЩ, където продажбите нараснаха с почти една пета. В Китай мюнхенската компания е продала с 8,9% повече автомобили. С общо 846 237 продадени автомобила Народната република е най-големият единичен пазар. В Европа продажбите се увеличават с 3,9%. В Германия обаче продажбите спадат с 6,8%.
Търсенето на първокласни и луксозни автомобили е голямо, но за разлика от своите конкуренти BMW е по-способна да го подсигури с предлагане. Причината: заводите на BMW са по-добре снабдени с чипове. За разлика от своите конкуренти мюнхенската компания се е снабдила с компютърни чипове по-рано и по-обстойно. В резултат на това монтажните линии на Mercedes и Audi застояват по-често на празни обороти, отколкото тези на BMW.