Доставчикът на автомобилни кабели Leoni създаде работна група за справяне с прекъсванията при доставките на компоненти, причинени от войната в Украйна, съобщава Automotive News Europe.
Volkswagen, Audi, Porsche, BMW и Mercedes-Benz бяха принудени да намалят драстично производството си в Германия, след като прекъснаха доставките на кабели от двете фабрики на Leoni в Украйна.
Кабелите достигат до 5 км дължина в един средностатистически автомобил и представляват важна част от електрическата система на превозното средство.
„Работим на пълни обороти – в тясно сътрудничество с нашите клиенти и доставчици – за управление на последствията от текущите прекъсвания на производството в нашите два завода в Стрий и Коломия, предизвикани от руската война срещу Украйна“, изтъкват от Leoni в имейл до Automotive News Europe. "Работна група, която беше увеличена няколко пъти, работи почти денонощно в Leoni, за да анализира непрекъснато и да оценява ситуацията във фабриките. В момента проучваме всички варианти за абсорбиране на производствените загуби", добавя компанията.
В двата украински завода на Leoni, където работата в момента е преустановена, работят 7 хил. души.
Доставчикът снабдява своите клиенти с продукция от заводите си в Мароко, Тунис, Сърбия и Румъния.
леони
Снимка: Leoni
Според украинската агенция за икономическо развитие Ukraineinvest в Украйна има 22 чуждестранни компании, които произвеждат части за автомобилната индустрия в 38 завода.
Докато някои концерни прекратяват доставките на превозни средства за Русия и своите операции в страната заради наложените западни санкции, други преустановяват производството в своите заводи в Централна и Западна Европа поради недостига на компоненти, идващи от Украйна.
Последната германска автомобилна компания, която обяви, че изпитва затруднения заради войната в Украйна, е Audi. Германската марка, част от Volkswagen Group, заяви, че спира изграждането на моделите A4 и A5 в своята фабрика в Инголщад, Германия, от 7 до 11 март, както и сглобяването на A6 и A7 от 7 до 18 март заради нарушените доставки на кабели, които се произвеждат в Украйна.
Автомобилните производители очакват и недостиг на неонов газ за микрочипове, паладий за каталитични конвертори и никелова руда за литиево-йонните батерии.