IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Panasonic ще започне производството на новите клетки за Tesla през март

Изнасянето на производството в Япония ще позволи на компанията на Илон Мъск да ограничи своите производствени разходи

11:58 | 28.02.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Patrick T. Fallon/Bloomberg</em></p>

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Японският технологичен конгломерат Panasonic Corp. обяви, че ще започне масово производство на нова литиево-йонна батерия за електромобилния концерн Tesla Inc. преди края на март в свой завод в Япония, съобщава Ройтерс.

Представена от компанията през октомври 2021 г., батерията, съставена от иновативните клетки 4680, е около пет пъти по-голяма от тази, която в момента Panasonic доставя на Tesla. Въпреки това изнасянето на производството в Япония ще позволи на компанията на Илон Мъск да ограничи своите производствени разходи. 

Основното предимство на новата технология е, че тя може да се произвежда евтино и ефективно. Заводът на Panasonic в Кинокава, префектура Уакаяма, ще стартира операциите с пробна производствена линия по-късно тази година. До 2012 г. фабриката произвежда литиево-йонни батерии за персонални компютри и мобилни телефони.

Батериите с клетки 4680 се очаква да увеличат пробега на електромобилите, което ще помогне на американския концерн да привлече повече клиенти, които поглеждат към електрическите превозни средства.

От Panasonic не посочват каква инвестиция предвиждат за това. По-рано Nikkei Asia Review съобщи, че компанията ще задели 80 млрд. йени (близо 700 млн. долара) за разширяването на фабриката.

Tesla вече произвежда клетки 4680 в САЩ, като готовите батерии ще бъдат интегрирани в електромобилите Model Y, които ще се изграждат в Остин, Тексас. През миналата седмица компанията отпразнува производството на 1 млн. клетки.

Производството на тези клетки беше пренасочено към Уакаяма, след като Panasonic се сблъска с проблеми около своята „Гигафабрика 1“ в Невада, САЩ, където трябваше да стартира производството на батерии за най-големия електромобилен концерн в света.

През 2014 г. компанията се съгласи да построи завода заедно с Tesla, където да се произвежда батерията 2170 EV. Заради трудностите около този завод около 350 инженери бяха изпратени от Япония, за да помогнат за разработките на новите клетки. Общо четири години бяха нужни, преди да стартира масовото производство, като общата цена на проекта надхвърля 300 млрд. йени (1,8 млрд. долара).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още