Председателят на управителния съвет на Индустриален клъстер "Електромобили" – ИКЕМ напомни, че помощта беше залегнала в българските планове за следващия програмен период на оперативна програма „Околна среда“. По този повод той заяви, че отказът е "нормален, защото само България търси пари от ЕС за финансиране на покупка на електрически превозни средства".
„Във всички страни в Европа стимулите за покупката или дългосрочното наемане на електрически превозни средства се съфинансират със средства от националните бюджети. Само в България се правим на хитреци. Европейската комисия не е чувал, който раздава пари“, коментира Левков.
Председателят на ИКЕМ смята, че трябва да се създаде система от стимули, обвързана и с други резултати, при съфинансиране покупката или дългосрочното наемане на електрически превозни средства.
Левков потвърди, че в проектобюджета няма специално направление за стимулиране на електрическата мобилност и изрази разочарованието си от нагласите на правителството към нея.
Той съобщи, че Електроенергийният системен регулатор ЕСО, няколко асоциации и Индустриален клъстер "Електромобили" са подписали в сряда меморандум, с който ще се реализира инициатива за изграждане на хиляда зарядни станции в различни градове в България. Тези зарядни станции ще се добавят към съществуващите 650.
"Зарядната инфраструктура в България изпреварва използването на електромобили. Обикновено пропорцията в света е 1:10 - на десет автомобила има една зарядна станция. В България те са над 650 и всеки ден се инсталират нови станции", посочи Левков и поясни, че строителството на новите зарядни станции за електромобили ще започне до края на годината с надежда да бъде приключено до края на следващата.
Ще получи ли България средства за електромобилност от Плана за развитие и устойчивост и Националния доверителен екофонд? Какви ще са последствията за България от войната в Украйна, която произвежда електрически автобуси и има тестови проекти за производство на електромобили? Какви стимули използват Гърция и Румъния за развитието на електромобилността?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.
преди 2 години ако произвеждахме, да... иначе няма смисъл, така или иначе ще дойдат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Да има лапачка за "клъстери", макар че принципът като цяло е правилен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Съфинансирайте ми и купуването на маратонки, още по-екологично е. Или само така си въобразявам? Все пак като издишвам, произвеждам въглероден двуокис... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години не, не трябва! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години И от какъв ЗОР?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Чакай от умрял - писмо отговор Сигнализирай за неуместен коментар