IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Илия Левков: България трябва да съфинансира купуването на електромобили

Страната ни не трябва да хитрува, а да участва със стимули редом с ЕС, посочи председателят на управителния съвет на Индустриален клъстер "Електромобили"

16:30 | 24.02.22 г. 6
Илия Левков: България трябва да съфинансира купуването на електромобили

Председателят на управителния съвет на Индустриален клъстер "Електромобили" – ИКЕМ напомни, че помощта беше залегнала в българските планове за следващия програмен период на оперативна програма „Околна среда“. По този повод той заяви, че отказът е "нормален, защото само България търси пари от ЕС за финансиране на покупка на електрически превозни средства". 

„Във всички страни в Европа стимулите за покупката или дългосрочното наемане на електрически превозни средства се съфинансират със средства от националните бюджети. Само в България се правим на хитреци. Европейската комисия не е чувал, който раздава пари“, коментира Левков.

Председателят на ИКЕМ смята, че трябва да се създаде система от стимули, обвързана и с други резултати, при съфинансиране покупката или дългосрочното наемане на електрически превозни средства.

Левков потвърди, че в проектобюджета няма специално направление за стимулиране на електрическата мобилност и изрази разочарованието си от нагласите на правителството към нея.

Той съобщи, че Електроенергийният системен регулатор ЕСО, няколко асоциации и Индустриален клъстер "Електромобили" са подписали в сряда меморандум, с който ще се реализира инициатива за изграждане на хиляда зарядни станции в различни градове в България. Тези зарядни станции ще се добавят към съществуващите 650.

"Зарядната инфраструктура в България изпреварва използването на електромобили. Обикновено пропорцията в света е 1:10 - на десет автомобила има една зарядна станция. В България те са над 650 и всеки ден се инсталират нови станции", посочи Левков и поясни, че строителството на новите зарядни станции за електромобили ще започне до края на годината с надежда да бъде приключено до края на следващата.

Ще получи ли България средства за електромобилност от Плана за развитие и устойчивост и Националния доверителен екофонд? Какви ще са последствията за България от войната в Украйна, която произвежда електрически автобуси и има тестови проекти за производство на електромобили? Какви стимули използват Гърция и Румъния за развитието на електромобилността?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате  тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:38 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

6
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 2 години
ако произвеждахме, да... иначе няма смисъл, така или иначе ще дойдат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 1
redcretin
преди 2 години
Да има лапачка за "клъстери", макар че принципът като цяло е правилен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 0
cyclop
преди 2 години
Съфинансирайте ми и купуването на маратонки, още по-екологично е. Или само така си въобразявам? Все пак като издишвам, произвеждам въглероден двуокис...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 0
khao
преди 2 години
не, не трябва!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 0
doba
преди 2 години
И от какъв ЗОР?..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 0
malkia Muk
преди 2 години
Чакай от умрял - писмо
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още