Френският автомобилен концерн Renault SA обмисля създаването на отделни подразделения за електрически автомобили и такива, оборудвани с двигатели с вътрешно горене - идея, на която други концерни се противопоставиха, тъй като те използват приходите от бизнеса с конвенционални коли, за да финансират своя преход към електрическа мобилност, съобщава Ройтерс.
Renault обяви своите "стратегически проучвания" в петък, след като отчете годишна печалба за първи път от три години и заяви, че планът му за възстановяване напредва по-бързо от очакваното.
Сега компанията увеличава усилията си да настигне конкуренти като Tesla и Volkswagen, които поеха водеща роля в международната електромобилна трансформация.
В презентация пред инвеститорите Renault заяви, че "изцяло електрическото предприятие" може да бъде фокусирано върху Франция и да бъде отворено за партньорства, докато звеното за двигатели с вътрешно горене и хибридни автомобили ще бъде съсредоточено извън страната.
Испания е основният център на Renault за производство на хибридни задвижващи агрегати. Компанията доставя двигатели с вътрешно горене от Румъния, Турция и Южна Корея.
Нарастващият интерес сред инвеститорите към компании, фокусирани върху нисковъглеродните технологии, помогна на Tesla да се превърне в най-ценния производител на автомобили в света и подкрепи натиска върху традиционните концерни да ускорят своя преход към по-чисти превозни средства.
Компании като General Motors обаче се противопоставиха на призивите на инвеститори и анализатори, твърдейки, че печалбите от продажбата на бензинови и дизелови превозни средства ще финансира прехода към електрически коли.
Страните в Европа настояват автомобилните производители да прекратят продажбите на конвенционални автомобили през следващите години, като Renault заяви, че планира да електрифицира своята продуктова гама за региона до 2030 г. Въпреки този ангажимент компанията ще продължи да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене на пазари като Латинска Америка, Югоизточна Азия и Източна Европа.
„Ренолюция“
Renault също така заяви, че финансовият директор Клотилде Делбос ще оглави ръководството на бизнеса Mobilize, който се занимава със споделено пътуване и управление на данни.
Делбос ще продължи да изпълнява длъжността заместник на главния изпълнителен директор Лука де Мео и ще бъде наследена като финансов директор от настоящия ѝ заместник Тиери Пиетон.
Де Мео започна мащабна стратегия за преструктуриране под името "Ренолюция", целяща да намали разходите и да постави качеството пред обема при продажбите.
След като алиансът на компанията с Nissan беше разтърсен след ареста на бившия председател Карлос Гон, Renault претърпя няколко последователни години на загуба.
Но сега усилията на Де Мео дават резултати.
Миналия месец Renault и Nissan заявиха, че ще задълбочат своята съвместна работа в областта на електрическите превозни средства, като представиха 5-годишен инвестиционен план на стойност 26 млрд. долара.
Nissan и Mitsubishi Motors едва наскоро са били информирани, че Renault може да отдели своите операции, свързани с двигателите с вътрешно горене и хибридните автомобили, съобщават пред Ройтерс източници, запознати с темата.
„Това е проект, който, поне на хартия, сме способни да направим сами, нямаме нужда от помощ, но очевидно ще оставим вратата отворена за нашите партньори, в случай че се интересуват от развитието на структурата на компанията", изтъква Де Мео.
Renault отчете нетна печалба от 888 млн. евро за 2021 г., възстановявайки се от рекордната загуба от 8 млрд. евро през 2020 г. Данните за миналата година надхвърлят очакванията на анализаторите за печалба от 110 млн. евро. Автомобилният производител прогнозира марж на оперативната печалба от поне 4% за тази година. Това е леко повишение спрямо отчетените през 2021 г. 3,6%.