Най-голямата японска железопътна компания ще започне тестове на първия влак в страната, задвижван с водородно гориво, през следващия месец, правейки крачка напред към целта да стане въглеродно неутрална до 2050 г., съобщава Bloomberg.
Изграждането на влак Hybari - комбинация от „хибрид“ и японската дума за чучулига - струва около 4 млрд. йени (35 милиона долара). Композицията може да измине до 140 километра при максимална скорост от 100 км/ч при едно зареждане с водород.
Операторът East Japan Railway Co., който разработи влака в партньорство с Toyota Motor Corp. и Hitachi Ltd., планират да го използва, за да замени своите дизелови машини и да се насочи към експортните пазари. Масовата експлоатация на Hybari трябва да започне през 2030 г.
влак1
Япония се стреми да превърне водорода в ключов източник за производство на чиста енергия за изпълнение на националната цел за въглероден неутралитет. В същото време Toyota иска да постигне десетократно увеличаване на производството на водородни автомобили Mirai.
Правителството на страната заяви, че има за цел да увеличи потреблението на водород до 20 милиона тона до 2050 г., докато енергийните компании като Iwatani Corp. и Kawasaki Heavy Industries Ltd. се опитват да изградят вериги на доставка на водород, за да намалят цената му.
влак2
Европа е пионер при водородните влакове, като Германия пусна първия в света влак, изграден от Alstom SA, през 2018 г. Siemens AG и Deutsche Bahn AG разработват нови регионални железници и специални водородни зарядни станции, като се очаква тестовата фаза на технологията да започне през 2024 г.