Американският електромобилен концерн Tesla Inc. се сблъсква с поредно съдебно дело за предполагаема повреда на окачването на свой автомобил, довела до катастрофа, при която през миналата година загиват шофьор и пътник във Флорида. Случаят предизвика регулаторно разследване, припомня Ройтерс.
Превозното средство Model 3 е имало „дефектно окачване, което може да е довело до загуба на контрол по време на обикновени и предвидими условия на шофиране“, става ясно от документ, свързан с делото, заведено от семейството на шофьора в съд във Флорида.
В съдебния иск се посочва, че четири дни преди инцидента през септември водачът Никълъс Г. Гарсия е закарал превозното средство в сервиз на Tesla поради проблеми с „управлението, окачването, батерията и електронната система и поради съмнения за възможно отваряне на вратите“.
Ищецът обвинява мениджър в сервиза на Tesla, който е инспектирал по небрежен начин въпросния електромобил.
Националният регулатор за пътна безопасност, който разследва инцидента, заяви, че колата се е движела с висока скорост, преди да излезе от пътя и да се запали.
20-годишният Гарсия и пътничката на предната седалка Джазмин Алкала, на 19 години, са получили наранявания и „смъртоносни изгаряния“, става ясно от доклад на местната полицейска служба.
Обвинителите търсят обезщетение от над 30 000 долара за всяка от двете жертви на катастрофата от мениджъра на сервиза.
През октомври Tesla започна сервизна акция в САЩ, засягаща близо 3000 превозни средства Model Y и Model 3, произведени съответно 2020-2021 и 2019-2021 г., поради проблем с окачването. Компанията трябваше да прегледа и 21 599 произведени в Китай електромобила Model Y поради подобни проблеми.
През 2020 г. Националната администрация за пътна безопасност на САЩ започна разследване, засягащо 115 000 превозни средства Model S и Model X заради проблем с безопасността при предното окачване.