Автономните технологии в автомобилната индустрия ще се наложат в глобален план в рамките на 25 години, коментира главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс пред социалната платформа Reddit.
Според него германската автомобилна група търси нови партньорства, за да увеличи своята независимост по отношение на софтуерните разработки и да добави редица функции към своите марки като гласови асистенти, съобщава Ройтерс.
Дийс добави, че Volkswagen работи по седана I.D. Space Vizzion и SUV версията му, която ще се предлага в Северна Америка, като същевременно напредва по отношение на идеята за версия кабриолет на модела ID.3.
По думите на ръководителя на най-големия европейски автомобилен концерн е „добра идея“ изграждането на електрически пикап подобен на F150 Lightning на Ford.
Преди това Дийс предупреди, че Volkswagen може да бъде принуден да намали производството в основната си фабрика във Волфсбург на фона на нарастващото напрежение относно това как да модернизира съоръжението, за да го подготви за електрическата мобилност.
Въпреки че концернът постигна напредък в преодоляването на глобалната криза с чиповете, ситуацията в основния завод на Volkswagen остава неясна, изтъкна Дийс по време на среща с представители на профсъюза.
„Волфсбург е силно засегнат от ситуацията с полупроводниците“, посочва Дийс, добавяйки: „Следователно са необходими корекции на капацитета, включително в средносрочен план“.
Липсата на яснота относно начина, по който трябва да бъде модернизиран заводът във Волфсбург създаде напрежение между Дийс и синдикалните лидери. През ноември изпълнителният директор намекна, че са възможни големи съкращения на работната ръка по пътя на концерна към електрификацията.
Volkswagen трябва да изгради в своя комплекс във Волфсбург съоръжение за производство на електромобили с годишен капацитет от приблизително 250 хил. превозни средства, заяви ръководителят на профсъюза Даниела Кавало. Тя също така призова за компенсиране на работниците за планираните съкращения в рамките на почти всички нощни смени.
Производството в завода във Волфсбург се сви с около 330 хил. автомобила през 2021 г. поради недостига на чипове, отчасти защото групата предпочете изграждането на автомобили с по-висок марж в други съоръжения, добавя Кавало.
„Изборът беше ваш, така че и отговорността е ваша“, обърна се тя към ръководството на концерна.