Автомобилното обединение Renault-Nissan, което преди се приемаше за един от основните претенденти за короната при глобалните продажби на леки коли, се е превърнало в „малък и крехък“, изтъкна бившият председател на Nissan и Renault Карлос Гон в интервю за френския вестник Le Parisien, докато неговия бивш колега Грег Кели, бивш директор в японския концерн, очаква присъдата си в Япония. Кели беше арестуван заедно с Гон през ноември 2018 г. поради обвинения за финансови злоупотреби, припомня Automotive News Europe.
В края на 2019 г. Гон успя да избяга от Япония, скрит в сандък, на борда на самолет, подпомогнат от двама американци, които сега също се сблъскват със съдебни процеси в островната страна.
Присъдата по делото срещу Кели се очаква да бъде обявена на 3 март. Ако бъде признат за виновен, бившият мениджър може да получи до 10 години затвор.
„Без колебание“, каза Гон във връзка с решението си да избяга от японското правосъдие. Оттогава той се намира в Ливан. Ако реши да се върне във Франция, където има гражданство, ще се сблъска отново разследвания, въпреки че Франция като цяло не позволява екстрадиция на своите граждани.
Гон посочва, че е "смешно" да го обвиняват за борбите проблемите на Renault и Nissan след ареста му.
Задържането на Гон и последвалите дела разкриха големи пукнатини в съюза между френския концерн и японския автопроизводител. Бившият автомобилен гуру настояваше за по-тесни връзки между двете компании, нещо, на което Nissan се съпротивляваше.
Renault притежава 43-процентен дял в Nissan, който придобива през 1999 г.; на свой ред японците държат 15 процента в Renault.
„Истината е, че някогашният лидер при продажбите в света се превърна в малък и крехък концерн“, заяви Гон пред Le Parisien. „Става ми мъчно, като видя, че Renault е само сянка на това, което беше преди“, добавя той.
Според Гон усилията на сегашното ръководство на Renault и френската държава, основен акционер в концерна, да обявят, че сегашните трудности, пред които се сблъсква компанията, са причинени от политиката на бившия председател, залагаща на обемите, са „цинични“.
През 2018 г. Алиансът Renault-Nissan, включително Mitsubishi, успя да изпревари Volkswagen Group за първото място при глобалните продажби по някои критерии.
Renault загуби рекордните 7,29 милиарда евро през първата половина на 2020 г. и осигури подкрепен от френското правителство заем от 5 милиарда евро през същата година на фона на производствените проблеми, свързани с появата и разпространението на коронавируса.
Гон заяви по адрес на новото ръководство на Renault и главния изпълнителен директор Лука де Мео, че е лесно да се правят правят планове за бъдещето, но „стратегията е само 5%, докато действията и резултатите са 90%“ от успеха.
„В момента са налице много посредствени резултати и твърде много приказки“, изтъква още той.
Гон каза, че е загубил значителна сума от спестяванията си след бягството си в Ливан, отчасти поради рязък спад в стойността на акциите на Renault и Nissan, а и заради икономическия колапс на Ливан и юридическите такси, които е платил.
„За разлика от голяма част от ливанския народ, няма от какво да се оплаквам“, каза той. "Въпреки това, аз загубих много голяма част от това, което бях спестил", споделя Гон.
преди 2 години Японците от Нисан се самоубиха с тая интрижка с цел да си запазят привилегиите и властта. Лошото е че и Рено ги завлякоха. А навремето Рено-Нисан бяха най-близо до Тесла и с най-добри перспективи да оцелеят след края на ДВГ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Млъкни, нищожество. Как се осмели да опозориш Европа - като избяга от Япония в *** на контрабас? Жалък индивид !!! Не можа ли да вземеш късият меч и да сториш нужното, за да защитиш честта си? отговор Сигнализирай за неуместен коментар