Продажбите на изцяло електрически и плъгин хибридни коли в Европа процъфтяват, докато моделите на Tesla Inc. и Volkswagen Group набират популярност.
За първи път през 2021 г. продажбите на електромобили надминават тези на дизелови превозни средства. Общите регистрации на електрически коли с батерии и плъгин хибридни автомобили нарастват с 66 на сто до 2,26 млн. броя, според данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Продажбите на дизелови превозни средства в същото време се сринаха с 33 процента до 2,08 млн. броя, тъй като популярността на този вид задвижване продължава да спада, откакто през 2015 г. Volkswagen беше обвинен в манипулиране на данните за изгорелите газове от дизеловите двигатели, скандал, станал известен като „Дизелгейт“.
Дизелът се сблъсква с мащабен процес на тотално загърбване, тъй като градовете и правителствата налагат по-строги мерки, за да ограничат замърсяването с азотен оксид и да се справят с климатичните промени.
В същото време бензинът остава доминиращ източник на енергия за автомобилите в Европа, въпреки че продажбите на този тип коли се свиват със 17 на сто до 4,76 млн. броя.
При изцяло електрическите коли Tesla Model 3 заема първото място по продажби, изпреварвайки модели като Volkswagen ID.3 и Renault Zoe.
Ръстът на продажбите на електромобили затвърди позицията на Европа като втория по големина пазар за изцяло електрически автомобили след Китай, споделя анализаторът на JATO Dynamics Фелипе Муньос.
Германия отчита най-голям обем продажби на електромобили в Европа, следвана от Великобритания.
продажби
Растящата популярност на електромобилите се дължи на все още действащите правителствени стимули и поради приоритизирането на тези превозни средства при производството на фона на продължаващия недостиг на чипове.
„През последните 10 години изцяло електрическите автомобили нарастват по-бързо от всеки друг сегмент“, споделя Муньос. По думите му Tesla вече не доминира на европейския пазар, притисната от силната конкуренция в лицето на традиционните автопроизводители.
През 2019 г. компанията на Илон Мъск разполагаше с пазарен дял от 31%, благодарение основно на продажбите на Model 3. През 2021 г. пазарният ѝ дял падна до 13,9% въпреки запазването на първото място, според данни на JATO.
Въпреки че Tesla остава най-продаваната елкетромобилна марка в Европа, Volkswagen Group успя да продаде повече електрически коли като се вземат предвид всички брандове под шапката на групата.
Един от всеки четири електромобила, продадени в Европа през 2021 г., принадлежи на една от шестте марки на Volkswagen. Втори е Stellantis с дял от 14,5%, следван от Tesla (13,9%).
преди 2 години Плуг ин хибридите са само маркетингов и рекламен ход.През огромната част от времето се карат пак на бензин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години "Растящата популярност на електромобилите се дължи на все още действащите правителствени стимули и поради приоритизирането на тези превозни средства при производството" - това брои ли се за "популярност"? Че едно време друга беше дефиницията отговор Сигнализирай за неуместен коментар