Автомобилният концерн Volvo Car и Northvolt AB избраха Гьотеборг, Швеция, за своя планиран завод за батерии за електрически автомобили, с което подкрепят европейките планове за засилване на местното производството на жизненоважни за електрическата мобилност компоненти, пише Bloomberg.
Двете компании се договориха да изградят фабрика, в която ще работят 3000 души и която ще бъде ситуирана в близост до съоръженията на Volvo и Northvolt за разработки и научноизследователска дейност.
Строителството на обекта ще започне следващата година, а производството ще започне през 2025 г. Продукцията ще бъде насочена към моделите на Volvo и Polestar.
„Партньорството ни по отношение на батерийните клетки с Northvolt е от ключово значение за нашите стратегически амбиции в електрификацията“, изтъква главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон. Компаниите избраха бившия мениджър в Tesla Inc. Ейдриън Кларк за ръководител на съвместното им предприятие.
Volvo се очертава като изненадващ лидер в европейската надпревара за производство на електромобили. Концернът, контролиран от китайската Zhejiang Geely Holding Group Co., разкри амбициозен план, според който ще продава единствено електрически автомобили до края на това десетилетие. Новата фабрика ще произвежда 50 гигаватчаса клетки годишно - достатъчно, за да снабдява около половин милион превозни средства.
Планът на компаниите ще подкрепи усилията за разширяване на европейската индустрия за производство на батерии, сектор, който в момента е доминиран от азиатски играчи, включително от японската Panasonic Corp. и китайската Contemporary Amperex Technology Co. Миналата година Mercedes-Benz се присъедини към Stellantis NV и TotalEnergies SE, за да увеличи мащаба на тяхното начинание за изграждане на батерии на стойност от над 7 млрд. евро.
През декември Northvolt заяви, че е осигурила договори за доставка на батерии на стойност над 30 млрд. долара с редица производители на електрически автомобили, включително BMW AG и Volkswagen AG.