Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. ще инвестира още до 20 милиарда долара, за да подготви бизнеса си за електрическото бъдеще, съобщава Bloomberg.
Компанията обмисля и евентуално отделяне на част от своя бизнес с електромобили като дружество със специално предназначение (SPAC), за да привлече повече инвеститори. По-рано Ford заяви, че ще инвестира 30 млрд. долара в разработването на електрически и автономни превозни средства до 2025 г. Така общата инвестиция може да достигне 50 млрд. долара.
Компанията назначи бившия мениджър в Apple и Tesla Дъг Фийлд, който ще отговаря за вътрешната реорганизация, включваща преоборудване на фабриките на Ford за производство на електромобили и наемане на нови инженери.
Ford се включи в световната надпревара за електрическата мобилност, докато традиционните концерни се опитват да настигнат лидера в сегмента Tesla Inc. И докато Ford продава повече пикапи от F серията, отколкото е целия годишен обем на продажби на компанията на Илон Мъск, последният може да се похвали с пазарна оценка, която е по-голяма от общата на Ford, GM, Stellantis, Volkswagen и Toyota.
Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли се опитва да промени това, като наскоро обяви, че неговата компания удвоява производството на електрическия пикап F-150 Lightning, която ще се появи в продажба през първата половина на 2022 г., и утроява производството на Mustang Mach-E.
Ако доставките на F-150 Lightning започнат навреме, Ford ще стане едва третият концерн в САЩ, който предлага електрически пикапи след Rivian и GM.
Пазарният дебют на дългоочаквания пикап на Tesla Cybertruck беше отложен за следващата година, като главният изпълнителен директор Илон Мъск заяви, че компанията му ще започне търговското производство не по-рано от 2023 г.
Bloomberg съобщава, че Ford обмисля отделянето на „малка“ част от бизнеса си с електромобили, вероятно фокусирана върху превозните средства, произвеждани в по-малки обеми.