Подобряването на бизнеса на Stellantis в Китай е ключова област, в която анализатори и инвеститори искат да видят напредък, когато главният изпълнителен директор на концерна Карлос Таварес представи своя нов стратегически план през март, пише Automobite News Europe.
Вторият по големина на пазарния дял автомобилен производител в Европа планира да увеличи дела си в своето китайско съвместно предприятие с Guangzhou Automobile Group (GAC) до 75 процента като част от намеренията си да засили своето присъствие на най-големия автомобилен пазар в света по обем на продажбите.
Сделката остава предмет на одобрение от китайското правителство, споделя Stellantis, която беше формирана в началото на миналата година чрез сливането между Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group.
Според анализаторите компанията може да заложи на своите марки Jeep и Maserati за разширяването си в Китай. Освен това Stellantis може да обмисли използването на Китай като експортна база за останалата част от Азия или да задълбочи връзките си с Foxconn извън сегашното им съвместно предприятие, добавят те.
Stellantis развива своите партньорски връзки и с други концерни в региона. През октомври концернът обяви, че е сключил споразумение с южнокорейската компания Samsung SDI за създаване на съвместно предприятие за производство на клетки за батерии и модули за електрически превозни средства в САЩ. Съвместното предприятие има за цел да започне производство през първата половина на 2025 г. с първоначален годишен капацитет от 23 гигаватчаса (ГВтч). Този капацитет може да бъде разширен до 40ГВтч, изтъкват от Samsung SDI.