Volkswagen Golf отново е първи
Общото класиране по модели за Европа претърпя няколко значителни промени, които обаче не засягат първото място, което отново е заето от Volkswagen Golf. Компактният автомобил пак е лидер, въпреки че беше изправен пред големи предизвикателства по отношение на производството през последните месеци и нарастващата конкуренция.
Продажбите на Golf за 2021 г. достигат 205 408 броя, което представлява 27,9% спад спрямо 2020 г. и 50-процентно понижение спрямо 2019 г. Втори е Peugeot 208 с продадени 196 869 превозни средства като на годишна база моделът записва спад от 1,1%. Разликата между първия и втория е по-малко от 10 000 броя. Трети е Dacia Sandero (196 792 броя), която изостава от 208 с около 70 продажби. Малка е разликата и между третия и четвъртия. Renault Clio (196 243 броя) е победен от Sandero заради разлика от около 500 продажби.
Понижената популярност на Golf в Европа се дължи на факта, че моделът не разполага с напълно електрическа версия.
jato3
Model 3 на Tesla отново е лидер при електромобилите
Пазарният дял на Tesla нараства двойно между 2019 и 2021 г. Миналата година американският производител отчете повече продажби на нови превозни средства в сравнение с други марки като Land Rover или Jeep. Между 2020 и 2021 г. Tesla успя да надмине Mazda, Mitsubishi и се доближи до Mini.
Благодарение на успеха на Model 3, обемът на продажбите на Tesla нарасна от 29 300 броя през 2018 г. до почти 168 000 броя през миналата година. Model 3 беше не само най-продаваният електрически автомобил в Европа, но си осигури място в топ 20 при общите продажби.
Рейтинговата компания Moody’s прогнозира, че Tesla ще запази позицията си на водещ производител на електрически превозни средства през 2022 г. Агенцията потвърди, че перспективите за Tesla остават положителни и компанията ще продължи да увеличава производството и да подобрява своята рентабилност.
През януари Tesla отчете рекордни доставки за последното тримесечие, които далеч надвишават оценките на Wall Street, преодолявайки глобалния недостиг на чипове, тъй като увеличава производството в Китай. Това беше шестото поредно тримесечие, в което автомобилният концерн с най-голяма пазарна капитализация в света отчита рекордни доставки.