Hyundai и Toyota увеличават своето присъствие в Европа
Въпреки че миналата година предостави огромни предизвикателства за много автомобилни производители, за други тя предложи възможност за развитие. Например, южнокорейският концерн Hyundai Motor Co. успя да увеличи присъствието си в Европа благодарение на широката гама от конкурентни модели. Пазарният дял на групата се увеличи до 8,6% от 6,7% през 2019 г.
Toyota също може да се похвали със силна година. Нейният модел Yaris попада в топ 10 при продажбите в общо 14 европейски страни.
jato2
Въпреки че германският концерн Volkswagen отчита 4,8-процентен спад на продажбите за 2021 г. до 2 437 110 превозни средства спрямо 2 561 159 автомобила през 2020 г., компанията успява да запази своето водещо място на европейския пазар с дял от 25,1%. За декември продажбите на групата се понижават с 31,6% до 185 942 броя спрямо 271 718 броя за 2020 г., като пазарният ѝ дял се свива от 26,4% до 23,4 на сто.
Марката, която се представя най-добре в рамките на VW, е Porsche. Брандът за премиум автомобили отчита 8-процентен ръст за 2021 г. и 41,3% увеличение на продажбите за декември. Въпреки спадовете марката VW остава лидер в Европа с пазарен дял за 2021 г. от 11,2%.
Сформираната в началото на миналата година от сливането на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group Stellantis остава на второ място по пазарен дял в Европа. Продажбите ѝ за 2021 г. се понижават с 2,1% до 2 124 269 броя спрямо 2 169 659 броя за 2020 г. Пазарният ѝ дял достига 21,9%. За декември продажбите на групата се свиват с 25 на сто до 160 209 броя спрямо 213 510 броя за предходната година.
SUV моделите продължават да набират инерция
Въпреки продължаващите проблеми с инвентара при дилърите, европейските потребители продължават да загърбват досега предпочитаните хечбек автомобили и седани, насочвайки се към по-големите SUV модели. Тези превозни средства продължават да се представят добре благодарение на пускането в продажба на нови електрически модели. Миналата година регистрираните SUV автомобили достигат общо 5,34 милиона броя, което представлява ръст от 11% в сравнение с 2020 г. и с 12% по-малко в сравнение с 2019 г. Пазарният дял на тези превозни средства скочи от 38,2% през 2019 г. и 40,3% през 2020 г. до 45,5 % през миналата година – нов рекорд, въпреки че Европа все още изостава от САЩ, където делът на SUV-овете достига 52,3%.
jato3
Volkswagen е водещият играч в SUV сегмента за Европа през 2021 г. Всеки четвърти регистриран нов автомобил от сегмента принадлежи на германската група въпреки спада от 2% спрямо 2020 г. Конкурентът Stellantis, който се нарежда на второ място тук, отчита 24-проценто понижение на продажбите на SUV автомобили.
Volkswagen може да се похвали с най-голям пазарен дял при SUV моделите между 2019-2021 г., следван от Hyundai-Kia и Daimler. За разлика от тях Stellantis отбеляза най-голям спад на пазарния дял, следван от Renault и Nissan.
При класацията за продажби на SUV модели първото място принадлежи на Peugeot 2008, следван от Renault Captur, който беше първи през 2020 г. Peugeot 2008 отчита най-голям ръст на пазарния си дял сред всички свои конкуренти за периода 2019-2021 г. Volkswagen T-Cross може да се похвали с двуцифрен ръст за периода, като Volvo XC40, Toyota RAV4, Kia Niro и Nissan Juke също се изкачват в класацията.