Американската Ford Motor Co. подписа 5-годишно споразумение с компанията за онлайн разплащания Stripe, с което автомобилният производител цели да подкрепи своята стратегия за електронната търговия, съобщава CNBC.
Ford Motor Credit Company, звеното за финансови услуги на концерна, ще използва технологията на Stripe за обработка на цифрови плащания на пазарите в Северна Америка и Европа.
Stripe ще обработва трансакции при поръчки и резервации на превозни средства от потребители, както и опции за финансиране на търговските клиенти на Ford. Автомобилният производител също планира да използва Stripe, за да насочи плащането на клиента от своя уебсайт към съответния местен дилър на марките Ford или Lincoln.
Алиансът бележи една от най-големите сделки за Stripe досега и е част от плана за трансформиране на Ford под ръководството на главния изпълнителен директор Джим Фарли, който пое кормилото през октомври 2020 г.
Основана през 2010 г. от ирландците Патрик и Джон Колисън, Stripe е стартъпът от Силициевата долина с най-висока оценка - 95 млрд. долара. Компанията продава софтуер, който улеснява бизнеса по отношение на онлайн разплащанията.
Фирмата, която прибира такса при всяка обработена трансакция, може да се похвали с клиенти като Shopify, Salesforce и Deliveroo. В същото време обаче е изправена пред нарастваща конкуренция в лицето на финтех компании като Adyen и Checkout.com.
Ford очаква да започне въвеждането на технологията на Stripe през втората половина на 2022 г., като стартира със Северна Америка.
„По време на пандемията хората се чувстваха комфортно да плащат онлайн за хранителни стоки, здравеопазване, дори за съвети за домашни прически от фризьори“, споделя Майк Клейвил, директор по приходите в Stripe. "Сега те очакват да могат да купуват всичко онлайн”, добавя той.
Пазарната капитализация на Ford премина границата от 100 милиарда долара за първи път миналата седмица, тъй като инвеститорите приветстваха стратегията на компанията за електрически превозни средства и нейния план за преструктуриране Ford+. Концернът стана най-добре представящата се публична автомобилна компания в САЩ за миналата година, изпреварвайки Tesla и General Motors.
От друга страна Stripe остава частна компания, въпреки че отдавна се спекулира относно евентуалното ѝ листване. През септември Bloomberg съобщи, че фирмата води разговори с инвестиционни банки за листване през тази година. Но Джон Колисън, президент на Stripe, заяви пред CNBC месец по-късно, че компанията е „много щастлива“ от факта, че е частна.
Stripe нае Дивиа Суриадевара, бивш главен финансов директор на General Motors, за ръководител на финансите през август 2020 г.
Още технологични новини вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!