Глобалните продажби на френската автомобилна марка Citroen са нараснали със 7 процента през 2021 г. на фона на недостига на полупроводници, записвайки ръстове във всички региони, съобщава Automotive News Europe.
Марката на Stellantis отчита 796 868 регистрации на нови превозни средства, като 624 140 от тях са в Европа, което представлява увеличение от 1,2 процента на годишна база. Общо 61 695 са продадените автомобили в региона на Близкия изток и Африка - годишен ръст от 12 на сто. За Южна Америка броят достига 48 615, или увеличение от 39%. Продажбите на марката в Китай нарастват със 102% до 41 391 броя, а тези в Индия и Азиатско-тихоокеанския регион се увеличават с 14% до 8665 броя.
Основният двигател за Citroen беше търсенето на микробуса Jumper, докато продажбите на Berlingo се свиват с 24 процента.
Със силни дебюти в Китай могат да се похвалят C5 X и C4 - първият от двата модела отчита продажби от 12 хил. броя за второто полугодие, докато при втория те възлизат на 72 962 броя за цялата 2021 г.
Berlingo и SpaceTourer вероятно ще отчетат рязък спад на продажбите през 2022 г., тъй като Stellantis преустанови продажбата на версиите с двигатели с вътрешно горене за Европа в полза на напълно електрическите аналози.
Малкото електрическо четириколесно превозно средство Ami отчита 9 183 продажби за миналата година.
През последните години Citroen не успява да постигне целите за продажби, поставени от бившия главен изпълнителен директор на марката Линда Джаксън (сега главен изпълнителен директор на Peugeot). В същото време планираното разширение в Китай така и не се реализира.
Сегашният ръководител на Citroen Винсент Коби иска да увеличи продажбите извън Европа, по-специално в Индия с помощта на дебюта на малкия хечбек C3.
По-рано този месец Stellantis обяви, че марките Citroen, Peugeot и Opel ще продават само изцяло електрически версии на своите компактни и средни пътнически ванове в Европа, като от януари ще отпаднат версиите с високи нива на емисии с двигатели с вътрешно горене. Това решение трябва да гарантира бъдещата жизнеспособност на тези модели, споделят ръководителите на въпросните марки, част от Stellantis.
Въпросните модели представляват пътнически версии на леките търговски микробуси, като бизнес клиентите могат да продължат да поръчват конвенционални микробуси, както и купувачите в повечето страни извън Европейския съюз (ЕС) и Великобритания (които споделят едни и същи правила за емисиите), включително Швейцария и Балканите, изтъкват марките.