Френският автомобилен концерн Renault заяви, че продажбите на групата в световен мащаб се понижават за трета поредна година през 2021 г., главно поради проблемите с доставките на чипове.
Продажбите на леки автомобили и лекотоварни търговски превозни средства се свиват с 4,5 процента до 2 696 401 броя през миналата година, съобщава Automotive News Europe.
Продажбите на марката Renault се понижават с 5,3 на сто, докато тези на Dacia и Lada отчитат ръст от съответно 3,1% и 0,3 на сто.
Renault, която заедно със своите основни глобални конкуренти се насочва към електрическата мобилност под ръководството на главния изпълнителен директор Лука де Мео, заяви, че продължава да следва политиката за продажби, стартирана през третото тримесечие на 2020 г., която води до увеличаване на дела на превозните средства с по-висок марж.
От компанията изтъкват, че на петте ѝ основни европейски пазара - Франция, Германия, Испания, Италия и Великобритания – делът на продажбите на клиенти на дребно достига 58 процента.
В края на миналата седмица Де Мео заяви, че Renault ще електрифицира напълно своята продуктова гама в Европа до 2030 г. „Renault ще бъде 100 процента електрическа през 2030 г. в Европа“, посочи ръководителят на концерна в четвъртък по време на медийно събитие в техническия център на Renault близо до Париж. През юли той заяви, че компанията се стреми да електрифицира 90% от своите продукти до края на десетилетието.
Така концернът се присъединява към нарастващ списък от компании, включително марките на Stellantis Peugeot, Fiat и Opel, както и европейското звено на Ford, които са обявили подобни ангажименти.
Де Мео предложи нов план за възстановяване - Renaulution, за изпадналия във финансови затруднения автомобилен производител, който загуби рекордните 7,29 милиарда евро през първата половина на 2020 г. Той представи плана през януари 2021 г., шест месеца, след като бившият ръководител на Seat пое кормилото на Renault.