Няма да има застой за германската фабрика на Tesla. Въпреки че окончателното разрешение за строежа на европейската гигафабрика в Грюнхайде все още се бави - поне до края на януари 2022 г., американският производител на електрически автомобили вече може да продължи да засилва дейността там с разрешението на властите в Бранденбург и да продължи с предварителното производство на Model Y - на тестова основа.
Държавната агенция по околна среда е издала ново предварително разрешение, двадесетото по ред. С това разрешение на Tesla се дава правото да произведе 2 хил. електрически автомобила Model Y в Грюнхайде, но не за продажба, а за тестови цели. Това е конкретният резултат от решението на дванадесет страници, издадено на 7 януари 2022 г., с което разполага германският всекидневник Der Tagesspiegel. С него се удължава разрешението за тестовете до март.
С това „допълнение“ Tesla вече де факто има възможност да произвежда пилотни серии. Обемът също говори за това: В рамките на „тестовете за ефективност" на „цялостната линия“ на Tesla вече е разрешено да произвежда по 500 каросерии на седмица, макар и с допълнителна горна граница, а именно „свързване на максимум 2000 каросерии общо“.
На Tesla е разрешено да обработва 6000 части седмично в пресовия цех, като общо „е разрешено производството на максимум 26 000 части". Всички части могат да бъдат боядисани и сглобени в автомобили при окончателното им асемблиране. Твърди се, че на територията на завода вече редовно се забелязват чисто нови Model Y.
Разрешението е обвързано и с условия. В разрешението се посочва, че „частите и каросериите, произведени по време на заводските изпитвания, не могат да се използват като стоки за продажба“ и че „частите и каросериите, произведени по време на заводските изпитвания, не могат да се използват за производство на превозни средства, предназначени за продажба“. Местонахождението на частите и каросериите трябва да бъде „документирано“ за властите. В случай на изхвърляне ще трябва да се представят доказателства за това.
Според известието Tesla обосновава необходимостта от допълнителни тестове, като заявява, че „качеството и производствената ефективност все още не са постигнати по отношение на посочените оперативни блокове“. Произведените до момента части и каросерии „показват значителна липса на качество, което се отклонява от спецификациите на завода". А германският лицензиращ орган е счел тази информация за "достоверна".
Малко вероятно е тестовите автомобили да бъдат бракувани. Model Y струва около 60 хил. евро, а стойността на дребно на 2 хил. автомобила е около 120 млн. евро.
преди 2 години Ама то било прекрасно да имаш фабрика в Германия!Препоръчвам на Tesla и следващата да я построят там, да затвърдят какво е бюрокрация и регулации. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години т.е. ***, годни само по китайските критерии за качество. отговор Сигнализирай за неуместен коментар