Производителят на луксозни автомобили Rolls-Royce, звено на германската група BMW AG, заяви, че продажбите му са се повишили с 49% до рекордно висок обем през 2021 г. въпреки глобалната пандемия от коронавирус, тъй като търсенето на луксозни превозни средства в световен мащаб расте, пише Ройтерс.
В онлайн презентация главният изпълнителен директор на Rolls-Royce Торстен Мюлер-Отвос посочи, че автомобилният производител е продал 5 586 превозни средства на клиенти в повече от 50 страни, което е най-големият брой в 117-годишната му история въпреки общата нестабилност, предизвикана от пандемията.
„В луксозния сектор като цяло борбата не беше толкова фокусирана върху опитите за намиране на клиенти, а по-скоро върху производството на достатъчно продукти, за да се задоволи огромното търсене“, изтъква Мюлер-Отвос.
Той заяви, че продажбите са достигнали рекордни обеми в повечето региони, включително в Китай, Северна и Южна Америка.
Продажбите на първокласни и луксозни автомобили нарастват по-широко на ключови глобални пазари като Китай и САЩ, тъй като пандемичните ограничения относно пътуванията оставиха богатите потребители с повече разполагаем доход.
„Covid принуди много хора да напуснат работа, да преустановят пътуванията и поради тази причина успяха да натрупат повече средства, които сега изразходват за луксозни стоки“, посочва Мюлер-Отвос пред Ройтерс. "Спечелихме от това", добавя той.
Според него британският завод на автомобилния производител в Гудууд работи на почти максимален капацитет и отчита рекордно високи нива на резервации.
„Ако поръчате Rolls-Royce днес, може да очаквате да го получите след около година“, предупреждава Мюлер-Отвос.
Луксозният британски автомобилен производител Bentley, звено на Volkswagen AG, заяви миналата седмица, че записва рекорден резултат през 2021 г., като глобалните му продажби нарастват с 31% на фона на силното търсене на превозни средства от висок клас.
Междувременно BMW заяви, че е отчел рекордни продажби от над 2,2 милиона превозни средства за своята едноименна марка през 2021 г., надминавайки продажбите през 2019 г. въпреки глобалния недостиг на полупроводници.
Мюлер-Отвос изтъква, че макар недостигът на чипове да е причина за безпокойство, BMW “ни уверява, че можем да получим всички чипове, от които се нуждаем, за да изградим нашите автомобили“.