Германската автомобилна марка Opel възобнови производството в завода си в Айзенах, Германия, след пауза от повече от три месеца поради липсата на части, в това число и на полупроводници, съобщава Automotive News Europe.
Първият SUV на Opel Grandland слезе от производствената линия в четвъртък сутринта, посочват от компанията, част от групата Stellantis, в която влизат още Peugeot, Fiat, Alfa Romeo, Chrysler, Jeep и др.
Моделът, който получи беше модифициран миналата година, вече ще се произвежда изключително в Айзенах и ще бъде наличен в шоурумите от февруари.
От Opel съобщават още, че Бодо Рамелов, министър-председателят на Тюрингия, където се намира Айзенах, и главният изпълнителен директор на Opel Уве Хохгешурц са присъствали на възобновяването на работата на съоръжението.
Opel спря производството в завода в края на септември поради недостига на полупроводници. Напрежението вв провинцията ескалира след дебата за възможно отделяне на фабриата от компанията. Последваха протести на работниците и в крайна сметка Stellantis се отказа от плановете си през ноември.
В интервю за вестник Thüringer Allgemeine Хохгешурц обяви подкрепата си за завода в Айзенах.
„Радваме се, че новият Opel Grandland вече може да излезе от производствената линия тук, в Айзенах“, изтъква от своя страна Ксавие Шеро, председател на надзорния съвет на Opel и ръководител на отдел човешки ресурси в Stellantis. „Социалният диалог отново доведе до конструктивни решения, които са от полза за конкурентоспособността на обекта, което е още по-важно предвид дълбоките промени в автомобилната индустрия”, подчертава Шеро.
Opel е единствената германска марка в рамките на Stellantis.
Спирането на производството в заводите на Opel през миналата година е само пример за мащабните щети, които дефицитът на чипове нанесе на автомобилната индустрия по света.
Проблемът не пожали и най-големите имена в сектора. Mercedes загуби короната при продажбите на луксозни автомобили от BMW, тъй като недостигът на чипове засегна доставките.