Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. отбеляза нов рекорд при продажбите на автомобили в Китай през 2021 г., съобщава Nikkei Asia Review, цитирайки компанията.
Успехът на Toyota на най-големия автомобилен пазар в света допълнително подчертава превъзходството на концерна в глобален план и справянето му с кризата с недостига на чипове на фона на задълбочените проблеми при конкурентите.
Продажбите на нови автомобили на Toyota в Китай нараснаха с 8,2% до 1,94 милиона броя. Обемът на продажбите нараства за девета поредна година.
Основният двигател бяха хибридните превозни средства, където покупките скочиха с 50% до 475 900 броя. Хибридите съставляват близо 25% от общите продажби на Toyota, спрямо 17% през 2020 г.
Това е първият път, когато Toyota публикува конкретни данни за продажбите на хибриди, продавани в Китай. Компанията актуализира своята гама от модели, включително бензиновите превозни средства.
Успешното маневриране по време на кризата с чиповете помогна на Toyota да оглави и пазара в САЩ, като за 2021 г. компанията успя да изпревари дългогодишния лидер General Motors с продадени 2,33 млн. коли срещу 2,21 млн. броя за подгласника.
Други японски автомобилни производители не се справиха толкова добре в Китай. Продажбите на Honda Motor спаднаха с 4% до 1,56 милиона превозни средства, като това е първият годишен спад за концерна от три години.
Въпреки че продажбите на хибриди на Honda нараснаха с 16% до 233 801 броя, общите продажби пострадаха до голяма степен поради недостига на полупроводници.
Продажбите на Nissan Motor в Китай се понижиха с 5,2% до 1,38 милиона броя, отбелязвайки третата поредна година на спад.