Автомобилната марка Chrysler, собственост на Stellantis, планира да електрифицира напълно своята продуктова гама до 2028 г. и ще въвежда нови продукти, докато прави това, заяви главният изпълнителен директор Крис Фойел в интервю за Ройтерс.
Chrysler планира да покаже концептуалния автомобил Airflow на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас, предлагайки поглед към стратегията на марката, тъй като тя иска да увеличи продажбите, споделя Фойел.
Очаква се брандът да пусне в продажба своя първи електромобил до 2025 г., който ще бъде последван от други модели през следващите години.
„Ние напълно ще трансформираме портфолиото за Chrysler между 2025 и 2028 г. и след това“, подчерта Фойел.
Chrysler за първи път използва името Airflow за елегантен седан, представен в средата на 30-те години на миналия век.
През юли Stellantis заяви, че планира да инвестира повече от 30 млрд. евро до 2025 г. за електрифициране на своята гама. Alfa Romeo ще се превърне в първата марка под чадъра на Stellantis в Северна Америка, която ще електрифицира изцяло своите продукти през 2027 г.
Компанията, създадена през януари 2021 г. от сливането на италиано-американския автомобилен производител Fiat Chrysler и френската PSA, обяви, че иска да увеличи дела на електромобилите от общите си продажби в Европа до 70% и до 40% от тези в САЩ до 2030 г.
Фойел, който се присъедини към автомобилния производител миналия септември, отказа да сподели какъв ще бъде размерът на инвестициите в рамките на Chrysler, но заяви, че гамата ще се разшири отвъд седана 300 и минивана Pacifica.
Chrysler продаде над 115 хил. автомобила миналата година в САЩ, предимно 300 и Pacifica. Това обаче е далеч от очакваните продажби в размер на 650 хил. превозни средства през 2005 г.