Германският доставчик Robert Bosch обединява изкуствения интелект (ИИ) и свързаните продукти, за да увеличи приходите, които ще генерира в бъдеще от услуги, заяви директорът по дигитални технологии в компанията Таня Рюкерт по време на технологичното изложение в Лас Вегас CES.
„Искаме да използваме свързаността и данните, събрани през (Интернет на нещата), комбинирани с изкуствен интелект… за непрекъснато подобряване на нашите продукти и услуги“, посочи Рюкерт, цитирана от Automotive News Europe.
Най-големият доставчик на автомобилни компоненти в света по пазарен дял заяви, че комбинирането на ИИ със свързани продукти ще му позволи да разработи нови бизнес модели в своето портфолио, от автомобилния сектор до домакинските уреди. Свързването на продукти с Интернет на нещата ще позволи на Bosch да използва ИИ за предоставяне на софтуерни актуализации, за които посочва, ще му помогнат да „предлага по-добри продукти и решения“.
През последните години Bosch инвестира сериозно в бизнеса със софтуер и мобилност. Компанията заяви, че ще инвестира близо 3,4 млрд. долара годишно в развитието на мобилността.
Bosch преструктурира този бизнес, тъй като увеличава разработките на ИИ и свързаните продукти. През декември компанията сподели, че ще обедини звеното за разработване на автомобилен, отдела за облачни услуги и други технологични иновации в дъщерното си дружество ETAS GmbH, стартирайки от средата на 2022 г.
„Това означава, че ще можем да предоставяме решения на производителите и други доставчици по-бързо, сигурно и ефективно в бъдеще“, изтъква Рюкерт.
Резултати от анкетата
Доставчикът публикува резултатите от своето проучване Bosch Tech Compass, което отразява мнението на граждани на САЩ, Китай, Германия, Индия и Великобритания относно множество тепърва налагащи се на пазара технологии.
Проучването установява, че 40% от респондентите в САЩ смятат, че изкуственият интелект ще бъде "най-влиятелната технология" в страната в рамките на 10 години, следвана от автономното задвижване при автомобилите.
Bosch е възложила на германска фирма да анкетира 1000 души в Германия и Великобритания, както и и 2000 души в САЩ, Индия и Китай през август.