Продажбите на Volvo Car Group се свиват с 18,1% през декември на годишна база, помрачени от продължаващия глобален недостиг на компоненти, съобщава Ройтерс, цитирайки базираният в Швеция автомобилен производител.
Volvo, която остава силно засегната от ограниченията във веригите на доставка в целия сектор и недостига на полупроводници, предупреди през ноември, че недостигът на чипове ще продължи и през 2022 г.
Глобалните продажби на компанията спадат до 64 436 автомобила през декември, като продажбите ѝ в Европа се понижават с 15,1% и с 26,7% за САЩ на годишна база.
„Резултатът беше значително повлиян от продължаващия недостиг на компоненти, който се отрази върху производството и следователно върху доставките до клиентите“, изтъкват от Volvo, добавяйки, че търсенето на продуктите на компанията остава силно.
Продажбите на базираният в Гьотеборг производител са нараснали с 5,6% през миналата година до 698 693 броя, от които 27% представляват електрически или хибридни версии на модела Recharge.
Volvo прогнозира за 2021 г. връщане към предпандемичните нива при продажбите и приходите. Очаква се компанията да представи своя отчет за четвъртото тримесечие на 11 февруари.
В същото време Volvo продължава да напредва със своите планове за електрификация на портфолиото. През декември компанията обяви, че ще инвестира съвместно с Northvolt AB 30 млрд. крони (3,3 млрд. долара) за производството на батерии за електрически превозни средства в Европа. Двете компании обявиха, че ще създадат изследователски център в Гьотеборг, Швеция, през тази година, който ще поддържа "няколкостотин" работни места. Производителите ще определят конкретно място за тяхната фабрика за батерии в региона в началото на 2022 г.