IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Citroën изтегля своя реклама в Египет след остри критики

Уж „красив момент" в рекламен клип се превръща в PR катастрофа за автомобилната компания

18:37 | 31.12.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Nathan Laine/Bloomberg</em></p>

Снимка: Nathan Laine/Bloomberg

Изглежда, че производителите на автомобили по целия свят бавно, но сигурно губят инстинкта си за престъпване на социалните граници. През миналата година Audi предизвика буря от недоволство със снимка на малко момиченце пред радиаторна решетка, а съвсем наскоро BMW провокира с чудовищен SUV. Сега проблеми има и Citroën.

Френският производител на автомобили бе обвинен, че омаловажава или дори подкрепя сексуалния тормоз над жени - заради противоречива своя реклама. Клипът се разпространява в социалните мрежи на страната от началото на декември и показва певеца Амр Диаб, популярен в арабския свят, седнал в автомобил Citroën.

В кратък кадър се вижда как той снима жена, която пресича пътя пред него, с помощта на камера, монтирана на огледалото за обратно виждане - без нейно знание или съгласие. След това 60-годишният мъж се усмихва, когато снимката се появява на смартфона му.

Citroën се сблъска с остра критика за клипа си в социалните медии. В Египет 90% от жените на възраст между 18 и 39 години твърдят, че са били подложени на тормоз, предава BBC.

 

Така например активистката за правата на жените Рила Абделатиф написа в Twitter, че е „страшно“ да се снима жена без нейното съгласие. „Насърчавате сексуалния тормоз", добави тя, обръщайки се към Citroën. Друг потребител се чуди как някой може сериозно да смята, че подобна реклама е добра идея.

Интернет потребителите насочиха критиката си към поп певеца Амр Диаб, който е смятан за идол и много добре би следвало да знае, че египетските жени са изложени на постоянна опасност - пише един от потребителите в Twitter. „Шокиращо е, че той не е разпознал проблема“.

В четвъртък Citroën съобщи, че компанията е била информирана, че една сцена от рекламата е била „възприета като неподходяща“. Ето защо производителят изтегли от пространството въпросната версия и добави, че „се извиняваме на всички, които са се почувствали обидени“.

През последните години десетки жени, вдъхновени от движението #MeToo, разказаха в социалните медии за преживяния, свързани със сексуален тормоз и посегателства в Египет.

През юли парламентът на страната одобри по-строги наказания за сексуален тормоз, като измени Наказателния кодекс, за да превърне този вид тормоз в престъпление и увеличи наказанието до минимум две години затвор вместо шест месеца, заедно с глоба от 6 370 долара до 12 740 долара.

Въпреки това египетските власти са обвинявани, че често не разследват и не преследват мъже, обвинени в сексуален тормоз или посегателство срещу жени и момичета. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:35 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още