Кризата с чиповете и продължаващата пандемия от коронавирус нанесоха сериозни щети на автомобилната индустрия, като тя засегна и повечето от търговците. Заради проблемите с производство има сериозна липса на нови коли на пазара, което кара потребителите да се ориентират към употребявани превозни средства, посочва Automedia.bg.
Въпреки това има модели, които са на разположение на дилърите, но това не им помага да се продават по-бързо. Агенция iSeeCars направи проучване на американския пазар през ноември, което трябва да установи най-бавно продаваните модели за ноември. То показва, че един нов автомобил се задържа средно 42,8 дни, но има и такива, от които търговците не могат да се отърват много по-дълго време.
Лидер в това отношение е Kia Rio, която се задържа при търговците цели 219 дни (повече от половин година). На този модел не му помага и атрактивната цена от 16 557 долара. Същото се отнася и за лидера при кросоувърите Mitsubishi Outlander Sport, чиято продажба отнема средно 207,6 дни на средна цена от 25 403 долара.
Попадането на част от моделите в този списък е обяснимо. Очаква се, че Rio ще напусне американски пазар, докато Infiniti Q50 е на преклонна за модел възраст – повече от 10 години. Променената Mercedes-Benz C-Class все още не е пристигнала в САЩ, а Chevrolet Bolt имаше доста проблеми, които се отразиха на репутацията му.
В същото време цените на употребяваните автомобили скочиха до небесата и откриването на добра сделка е почти невъзможно. Най-трудно в САЩ се продава BMW M3 – средно за 103,6 дни, но това се дължи и на високата му цена – средно 61 006 долара. Следва Subaru BRZ – 90,4 дни, като при него интересното е, че на старо то струва повече от новия модел – 28 326 долара срещу 27 995 долара.
Пълният списък може да видите на Automedia.bg.