IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Логистичната услуга на Uber стартира пилотен проект с автономни камиони

Очаква се търговската реализация на програмата на Uber Freight с камиони на Aurora да се осъществи през 2023 г.

10:39 | 16.12.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Стартъпът за автономни технологии Aurora Innovation Inc. е стартирал пилотна програма с товарното звено на Uber Technologies Inc. за транспортиране на стоки в Тексас и за интегриране на автономни превози в транспортната платформа Uber Freight, съобщава Ройтерс. 

Aurora заяви, че е започнала да транспортира с автономни търговски превозни средства товари на клиенти на Uber Freight между Далас и Хюстън миналата седмица. Компанията планира да стартира своя търговски автономен транспортен бизнес до края на 2023 г., като започне с Тексас.

Uber е инвеститор в Aurora, след като миналата година стартъпът купи звеното за автономни технологии на Uber ATG, а лидерът при споделеното пътуване придоби 26-процентен дял в Aurora.

Uber Freight е платформа, която действа като посредник при свързването на спедитори, които се нуждаят от стоки, транспортирани от шофьори на камиони, които често са независими изпълнители на силно фрагментиран пазар.

Говорител на Aurora сподели преди реализирането на проекта миналата седмица, че компанията е започнала да си сътрудничи с Uber Freight преди една година, превозвайки стоки в рамките на Тексас, за да тества услугата.

Според Aurora превозвачите, които резервират нейния автономен продукт, ще могат да си запазват камиони чрез платформата Uber Freight, след като стартира търговската им експлоатация през 2023 г.

Използвайки автономни камиони, превозвачите ще могат да увеличат утилизацията на превозното средство и да транспортират по-големи обеми от стоки и по-често между логистичните центрове, изтъкват от стартъпа.

При конвенционалните тежкотоварни превозни средства водачите нямат право да шофират повече от 11 часа на ден – ограничение, което не важи за автономните им аналози.

Пилотната програма разгръща т. нар. система „разкачи и закачи“, термин в индустрията, който описва шофьор, който оставя пълен контейнер на логистичен терминал и след това незабавно взима нов, без да чака да бъде разтоварен.

Камионите, управлявани от хора, резервирани през мрежата на Uber Freight, губят време, тъй като превозваните от тях стоки се разтоварват на терминалите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:44 | 12.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още