Делът на електромобилите продължава да расте във Франция, като регистрациите на този вид превозни средства достигат 28 578 броя през ноември, от които 16 416 автомобила са изцяло електрически, а 12 162 – плъгин хибриди. Скокът при електромобилите с батерии достига 71% на годишна база, докато ръстът при вторите е 35 на сто, пише Clean Technica.
Въпреки че общите продажби във Франция се свиват с 3% през миналия месец, пазарният дял на електромобилите расте до 23%, от които 13% принадлежат на изцяло електрическите коли. В сегмента на електромобилите делът на колите с батерии достига 57%, докато плъгин хибридите представляват 43 на сто от продажбите.
Регистрациите на нови електрически превозни средства за първите единадесет месеца на годината вече надхвърлят 250 000 броя, с което пазарният им дял нараства до 18%, от които 9,3% принадлежат на чистите електромобили. Това представлява увеличение от 7 процентни пункта на годишна база, като за периода януари-ноември 2020 г. делът на електромобилите достигаше 11%.
И докато продажбите на електромобили се увеличават, тези на конвенционалните превозни средства намаляват, най-вече при дизеловите и бензинови коли. Делът на бензиновите автомобили се свива до 37% през ноември от 42% година по-рано, докато този на дизела се понижава с 11 процентни пункта до 19 на сто.
Според Clean Technica, ако темпът на спад при дизеловите коли се запази, този сегмент може да изчезне след две години.
Най-продаваният електромобил във Франция през ноември е Dacia Spring, който отчита 2895 регистрации. Това е първият път, когато малката Dacia печели място в топ 10 на френския пазар.
франция
Втори в подреждането е Renault Zoe с 2189 продажби, следван от Tesla Model 3 с 1500 продадени броя и Peugeot e-208 с 1374 продажби.
Единствената германска марка в топ 10 е Mercedes, чийто плъгин GLC достига осмо място със 782 продажби.
На десета позиция се нарежда Tesla Model Y с 642 продадени превозни средства, което представлява нов рекорд за модела в страната.
Голямата изненада извън първите десет е присъствието на SAIC с MG HS на 13 позиция с 538 продажби.
Електромобилът на Volkswagen ID.3 се нарежда на 14 място с 524 продажби.
От началото на годината до края на ноември лидерското място при електромобилите остава за Tesla Model 3, следван от Renault Zoe.
Clean Technica очаква моделът на Tesla, чиито продажби през 2021 г. достигат 20 952 броя, да завърши годината като най-продаван електрически лек автомобил както във Франция, така и в Германия – най-големите пазари в Европа.
Подобно е положението и във Великобритания, където Model 3 води при продажбите.
От друга страна, продажбите на Renault Zoe нарастват на годишна база със 7,6% до 20 041 броя за първите 11 месеца. Тези на третия в подреждането Peugeot e-208 достигат 16 260 броя, което е годишен ръст от 6,1%.
В топ 10 не присъства нито един автомобил на германска марка, докато Renault и Stellantis доминира в класацията с по пет и четири модела съответно.