Lancia залага на рентабилността пред обема, за да си осигури устойчива позиция в рамките на групата Stellantis, която управлява общо 14 марки, копирайки модела на германския бранд за луксозни автомобили Mercedes-Benz, заяви пред Ройтерс ръководителят на италианската компания Лука Наполитано.
През последните години Lancia се опитва да се дистанцира от миналото, белязано от световни рали титли и емблематични автомобили като Delta, към един-единствен модел, Ypsilon, само на един пазар - Италия.
Някои анализатори смятат Lancia за една от най-малко перспективните марки в рамките на Stellantis, който беше създаден в началото на тази година чрез сливането на Fiat Chrysler и PSA Group.
Наполитано представи 10-годишне план на главния изпълнителен директор на групата Карлос Таварес за трансформация на марката, базиран на три нови модела – хибриден и изцяло електрически Ypsilon, който ще се появи през 2024 г., последван от електрическа кросоувър версия през 2026 г. и компактен хечбек през 2028 г.
„Очевидно обемите са важни, но нашите цели са за рентабилност“, изтъква Наполитано.
Lancia, която заедно с Alfa Romeo и DS беше обособена в една група в рамките на Stellantis, с фокус върху пазара на премиум автомобили, ще продължи да се развива в този сегмент, добавя Наполитано.
„Все още трябва да работим и трябва да следваме определен еталон... който за нас е Mercedes“, изтъква шефът на италианската марка. „Не казвам, че искаме да се конкурираме с Mercedes, това би било наивно, но те са пример за това, което искаме да направим“, допълва Наполитано.
Докато Alfa Romeo и DS са марки с глобално присъствие, целта на Lancia е да се съсредоточи върху Европа, като първоначално спечели позиции в Германия и Франция, където електрификацията протича по-бързо, след което ще се разшири в страни, включително в Испания, Белгия, Австрия и скандинавските държави, изтъква Наполитано.
„Първоначално ще се стремим да увеличим до 25-30 процента от продажбите от чужбина, за да достигнем в даден момент паритет“, посочва той. „Нашата агресивна стратегия за електрификация и фокусът ни върху определени пазарни сегменти, които са много силни в Европа, ще ни помогнат в това", добавя Наполитано.
Според него Lancia се стреми да се превърне в марка в рамките на Stellantis с най-висок дял на използвани рециклирани материали. „Бихме искали да произвеждаме автомобили, които до голяма степен са изградени от рециклирани материали“, споделя Наполитано.
10-годишният план на Lancia не включва връщане към автомобилните състезания и разширяване извън Европа, тъй като компанията се фокусира върху премиум сегмента вече заложените приоритети. добавя шефът на марката.
„Въпреки това през следващата година, ако нещата вървят добре, може да предложим (модели на Lancia с) десен волан в Япония, Южна Африка или Австралия”, изтъква Наполитано.
Планът за разширяване на Lancia в Европа ще се основава на малка мрежа от дилъри, ситуирани само в най-големите градски райони, което ще ѝ помогне да намали разходите и да увеличи рентабилността.
Наполитано посочва, че целта на компанията е да разполага с около 100 шоурума в Европа в около 60 града, които да бъдат споделени с другите марки на Stellantis, като същевременно продължи да се развива онлайн, за да намали времето, което потенциалните купувачи прекарват при дилърите.
„Целта ми е да направя възможно закупуването на кола само с три клика (на мишката)“, подчертава Наполитано.