IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Автомобилната индустрия и България: Какво предлага страната ни за сектора?

Около 90% от автомобилите в Европа разполагат с части, произведени в България, изтъкват от Българска агенция за инвестиции

16:17 | 09.12.21 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

В уебинара се включи и Томас Пурнел от Gestamp-Etem Automotive - съвместно предприятие с фокус върху екструдирането и обработката на алуминиеви профили за автомобилната индустрия.

Пурнел изтъкна ролята на пандемията като аларма за наличието на редица проблеми, които още преди появата на коронавируса остават нерешени, най-важният от които – осигуряването на достатъчна стабилност при доставките на компоненти.

От своя страна Стойчо Стойчев от службата по търговско-икономически въпроси към Министерството на икономиката говори за развитието на електрическата индустрия в Германия и постигането на националните цели за въглероден неутралитет до средата на века. Според него се забелязва значителен ръст при регистрациите на нови електрически автомобили в най-голямата европейска икономика, докато продажбите на конвенционални автомобили се понижават.

а7 а7

„Ако през цялата 2020 г. в Германия бяха продадени 150 000 изцяло електрическо коли, то само до септември 2021 г. регистрациите в сегмента надхвърлят 236 000 броя“, изтъква Стойчев.

Той подчерта и значението на развитието и разширяването на зарядната инфраструктура в Германия.

Мнение по въпроса с електрическата мобилност изрази и Матиас Прюс, мениджър „Управление на доставките“ в германския автомобилен концерн Next.e.GO Mobile. Той изтъкна предимствата на електрическите коли, произвеждани от неговата компания с фокус върху градските райони.

„Автомобилите на Next.e.GO Mobile са създадени с експлоатационен живот до 50 години, с малки батерии, предлагащи пробег, съобразен с ежедневните пътувания в градска среда“, споделя Прюс.

Той подчерта възможността за набиране на кадри в България и привлекателността на страната по отношение на инвестициите.

В разговора се включи и Антон Дончев, член на борда на Bulgarian Automotive Industry, който прогнозира, че над 50% от общите продажби на нови коли в Европа могат да бъдат изцяло електрически до 2030 г.

Той коментира различни анкети, свързани с потребителските нагласи на редица пазари по отношение на чистата мобилност. Основно притеснение и бариера пред покупката на електромобил за потребителите се оказва пробегът, следван от разходите по закупуване, достъпът до зарядни станции, разходите по поддръжка и страховете от неизправност.

Дончев говори и за екосистемата на електромобилите, в която се свързват производителите на превозни средства, доставчиците на части, производителите на батерии, енергийните дружества и операторите на зарядни станции.

Той подчерта скоростта, с която Китай се е насочил към електрифициране на своя автомобилен пазар.

„Само през първото тримесечие на 2021 г. в Китай са продадени 399 000 електрически коли, което представлява ръст от 53%. Делът на страната в глобалния пазар на електромобили достига 53%“, посочва Дончев.

а9 а9

По темата за основните предимства на България като дестинация за чуждестранни инвестиции мнение изказа и Мария Славова, мениджър „Продажби и бизнес развитие“ в ManpowerGroup. Според нея сред големите плюсове на страната ни са качеството на работната ръка, ниските разходи за труд, достъпът до пазарите в рамките на ЕС, привлекателната данъчна система, стратегическото географско положение и достъпът и скоростта на интернет връзката.

В това отношение Стамен Янев коментира и инфраструктурните характеристики на страната ни. България има четири големи летища – София, Пловдив, Варна и Бургас – както и с две важни пристанища – Варна и Бургас – и тъй като е членка на Европейския съюз, предлага свободен износ до други страни от блока.

а1 а1

Корпоративният данък в България е едва 10%, най-ниският в ЕС, припомни Янев, добавяйки, че общите разходи за бизнеса също остават ниски – цена на електроенергията от 0,1155 евро за киловатчас, цена на природния газ от 0,0368 евро за киловатчаса, цена на водата от 1,09 евро за кубичен метър, разходи за наем от 8 евро на квадратен метър, както и разходи за труд от минимум 332 евро на човек.

„До 2020 г. брутният вътрешен продукт на страната нарастваше бързо. С появата на коронавируса икономиката се сви, но сега, година по-късно, българската икономика се възстановява, като се очаква да се върне към предпандемичните нива“, изтъква Янев.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
redcretin
преди 2 години
Тоя човечец цитира едни пълни глупости, които са абсолютно неверни за капак :) Явно още носи в главата си заблудите за българския гений, насаждани от соц-а.Ясно е, че много му се ще да представи нещата в розово -ама истината е че в Б0стан досега 4 пъти изгърмя производството на автомобили.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още