Германската автомобилна група BMW AG отчете продажби на 1 млн. броя електрически превозни средства, като планира увеличение на обема на продажбите на този тип автомобили до 2 млн. броя през 2025 г., съобщава Ройтерс.
Около 70% от продадените до момента електрически коли на BMW представляват хибридни превозни средства, заяви Петер Нота, член на борда на директорите, отговарящ за продажбите в компанията.
Автомобилният производител вярва, че плъгин хибридните модели ще продължат да играят важна роля, особено за клиенти, които не разполагат с лесен достъп до зарядни станции, изтъква Нота.
Продължаването на модернизирането на автомобилите, работещи с изкопаеми горива, е друга важна стъпка към превръщането на индустрията в по-устойчив сектор, допълва той.
BMW инвестира в редица технологии, вместо да се фокусира единствено върху изцяло електрическите автомобили, за да намали емисиите, като се противопоставя на предвидените в европейското законодателство забрани за продажба на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене.
Компанията цели да увеличи дела на изцяло електрическите модели до 50% от своите глобални продажби до 2030 г., но многократно изтъква, че липсата на зарядна инфраструктура е основна пречка за по-бързото налагане на електромобилите сред потребителите.
Продажбите на BMW през ноември остават малко под нивата от миналата година, споделя Нота, тъй като недостигът на чипове продължава да ограничава предлагането. Въпреки това компанията остава уверена, че ще отчете ръст при приходите на годишна база.
В началото на ноември BMW отчете 42-процентно увеличение на нетната печалба за третото тримесечие до 2,58 млрд. евро на годишна база, тъй като силните продажби на електрически превозни средства и по-високите цени компенсират по-слабите доставки на фона на проблеми с недостига на чипове.
BMW се справи със сътресенията от недостига на чипове по-добре от другите автомобилни производители и в края на септември игнорира проблемите при доставките, като повиши прогнозата си за целогодишната печалба.