IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Спасеният от френското правителство Renault оставя местно предприятие да загине

Съоръжението, което произвежда метални автомобилни части, губи всичките си клиенти, докато Париж търси начин да го спаси

16:14 | 24.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Френският автомобилен концерн Renault SA се опитва да прекоси безболезнено политическо минно поле, след като правителството на Франция подкрепи решението на компанията да оттегли подкрепата си за местна фабрика за авточасти въпреки острата реакция от страна на синдикатите и служителите, съобщава Bloomberg.

„Няма надеждна оферта за придобиване“, на съоръжението, което е ситуирано в района Аверон, заяви в среда финансовият министър Брюно льо Мер по радио France Info. „От месеци работим със служителите и местните власти, за да намерим решение“, добавя той. 

Льо Мер реагира на решението на Renault да прекрати поръчките си, свързани със завода, нанасяйки ефективен смъртоносен удар на съоръжението, тъй като автомобилният производител е единственият останал клиент на предприятието Jinjiang SAM. Вместо това Renault избра да подкрепи придобиването на друг производител на алуминий.

„Съществува икономическа и технологична реалност и тя е, че преминаваме от двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства, а това означава, че ще е нужен четири пъти по-малко чугун“, изтъква Льо Мер.

Франция е създала фонд за подпомагане на около 15 000 работници, опериращи в заводи за преработка на метали, добавя финансовият министър.

Френските автомобилни производители са подложени на правителствен натиск да подкрепят местните доставчици и фабрики. Главният изпълнителен директор на Stellantis NV Карлос Таварес отмени през април решението на компанията за преместване на производството на двигатели от френски обект в Унгария.

Renault изтегли 5 млрд. евро подкрепен от държавата заем през 2020 г., за да преодолее кризата с пандемията, докато ръководителят на концерна Лука де Мео работи по реализирането на план за фокусиране върху автомобили с по-висок марж, загърбвайки предишната стратегия на бившия председател Карлос Гон за залог на масовия пазар. Новият план включва съкращения на работници и свиване на разходите.

Съдбата на завода на Jinjiang SAM ще бъде решена в петък от френския търговски съд. Renault заяви във вторник, че има „сериозни съмнения“ относно план за спасяване на обекта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:38 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още