Комисията към надзорния съвет на Volkswagen Group не взе решение за бъдещето на главния изпълнителен директор на германската автомобилна група Херберт Дийс по време на заседание във вторник, споделят пред Ройтерс източници, запознати с разговорите.
През последните седмици напрежението между Дийс и ръководителите на синдикатите във VW ескалира заради начина на управление и стратегията на изпълнителния директор, след като той предупреди, че пътят към тотална електрификация крие рискове за сериозно редуциране на работните места.
Според източниците комисията към надзорния съвет ще се нуждае от още време, за да постигне компромис по темата, така че да бъдат доволни и двете страни.
Подобно споразумение ще зависи от мненията на представителите на комисията, в която попадат ръководителят на работническия съвет Даниела Кавало и представители на мажоритарните акционери – семействата Порше и Пиех, като един от резултатите може да доведе до промяна в стратегията на Дийс относно електрическата мобилност и по-успешното конкуриране с Tesla Inc.
Източниците споделят, че споразумението ще стане факт като част от пакет, включващ обявяване на нови членове на борда, подробности около перспективите за работа на служителите и инвестиционните планове на групата.
Пакетът може да включва и разширяване на ролята на Ралф Брандщетер, главен изпълнителен директор на едноименната марка на Volkswagen, съобщават германските медии. Брандщетер ще поеме ръководните функции в концерна относно масовия пазар, които в момента спадат към профила на Дийс. Тези функции засягат марките Volkswagen, Skoda и Seat.
Несигурността по отношение на лидерството и стратегията в групата повлия негативно върху акциите ѝ, търгувани на борсата, през последните няколко месеца.
От май насам книжата на Volkswagen изтриват 18% от стойността си в сравнение с 11% ръст при BMW и Stellantis и 55% увеличение в цената на акциите на Ford. Основният конкурент на германския автомобилен лидер при електромобилите Tesla отчита 83-процентно поскъпване на своите акции за периода.
По-рано през ноември Volkswagen обяви, че ще замени ръководителя на своите операции в Китай Щефан Воленщайн от 1 февруари заради влошеното представяне на концерна на най-големия автомобилен пазар в света.
Китай е най-важният пазар за Volkswagen, като формира 40% от продажбите на групата. В същото време компанията значително изостава по отношение на своите планове за растеж там.
Продажбите на напълно електрически модели от семейството ID в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, са по-слаби от очакваното. Volkswagen планира да продаде между 80 000 и 100 000 електрически ID автомобила в азиатската страна през тази година, но към момента продажбите достигат едва 47 200 броя в сравнение с продадените в Европа 208 800 превозни средства.